وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ایران اسلامی در دوران تحریم‌های ظالمانه به‌وسیله کتاب با جهان صحبت کرد

صحرایی کتاب را یک راه ابتکاری جدید در راستای دیپلماسی سازنده دانست و گفت: ایران اسلامی در دوران تحریم‌های ظالمانه به‌وسیله کتاب با جهان صحبت کرد.
کد خبر: ۶۲۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ - 11November 2023

ایران اسلامی در دوران تحریم‌های ظالمانه به‌وسیله کتاب با جهان صحبت کردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اهمیت هفته کتاب و فعالیت‌های ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: هفته کتاب یک ابتکار مهم است که حتمأ جنبه‌های تاثیرگذاری فرهنگی در راستای انسجام‌ اجتماعی خواهد داشت و این تاثیرات ملموس است. در این هفته باید دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی درخصوص کتاب را تبیین و به جهانیان معرفی کرد.

وزیر آموزش و پرورش به اهمیت کتاب پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف و طی سال‌هایی که مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است تنها با کتاب بود که توانست با دنیا صحبت کند لذا زبان ما با جهان علم است که به‌وسیله کتاب محقق می‌شود.

او تاثیرگذاری جهانی نقش آثار هنری هنرمندان و اندیشمندان و نخبگان علمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در دوران تحریم‌های ظالمانه آن‌چیزی که باعث شد حرف ما در دنیا شنیده شود، کتاب بود. نقش آثار فرهنگی، هنری و کتاب در این زمینه بی‌بدیل بوده است که راه جدیدی را در دیپلماسی باز کرد.

وزير آموزش و پرورش تصریح کرد: خوشحالیم که خوشبختانه تحریم نتوانسته است مانع گسترش کتاب شود؛ در نتیجه حرف و پیام و پیغام ما ایرانیان با کتاب به جامعه جهان صادر شد. ما در کشورمان در زمینه کتاب یک کشور غنی هستیم که همین مسئله موجب انتشار کتاب‌های متنوع شده است و مایه‌ی افتخار است.

صحرایی عنوان کرد: دیپلماسی مبتنی بر کتاب واقعا یک کار خلاقانه است و ایران بعد از انقلاب اسلامی شکوه‌مندترین کشور جهان در تولید علم و کتاب بوده است. اگر کشور عزیزمان ایران را به‌نسبت تعداد جمعیت و کتاب‌های که تالیف و منتشر شده را با سایر کشورها مقایسه کنیم به این عظمت پی خواهیم برد.

او به تشریح برخی از فعالیت‌های حوزه کتاب وزارت آموزش و پرورش پرداخت و ادامه داد: امسال وزارت آموزش و پرورش از طریق دفاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای هفته کتاب برنامه ویژه دارد که از سالروز رحلت علامه محمدحسین طباطبایی شروع خواهد شد.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار