مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ:

سیره شهدا را با احیای هیئت‌ها و روضه‌ها زنده نگه داریم

کریمی در مراسم گرامیداشت شهیدان طیب حاج‌رضایی و حاج اسماعیل رضایی، گفت: واجب است که سیره شهدا را با احیای هیئت‌ها و روضه‌ها زنده نگه داریم، زیرا ما مدیون شهدا هستیم.
کد خبر: ۶۲۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ - 11November 2023

سیره شهدا را با احیای هیئت‌ها و روضه‌ها زنده نگه داریمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «اصحاب کریمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در مراسم گرامی‌داشت شهیدان «طیب حاج‌رضایی» و حاج «اسماعیل رضایی»، با اشاره به آماری از شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهر تهران ۲۷ هزار شهید تقدیم کرده است که بعد از حوادث سال ۱۳۴۲بوده است و بعد از شهدای ۸ سال دفاع مقدس شهدای مدافع امنیت، مدافع حرم و شهدای سلامت را داشته‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ تصریح‌کرد: همه شهدای ما در مکتب تشییع بزرگ شدند و یک نقطه اشتراک داشتند که گریه‌کن برای امام حسین (ع) بودند، برای همین در واقعه کربلا نام حضرت علی اصغر نوزاد ۶ ماهه کربلا تا حبیب بن مظاهر مسن‌ترین فرد کربلا در یاد‌ها باقی مانده است.

کریمی با بیان اینکه شهید طیب حاج رضایی از معتمدان بازار آن دوران بوده است، اظهار داشت: شهید طیب حاج رضایی گریه‌کن امام حسین بود و همین برای او کفایت می‌کند، گرین کارتی به شهدا داده شده است همان اشک‌هایشان برای امام حسین (ع) بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به حوادث جنگ تحمیلی ایران، خاطرنشان‌کرد: در سند ۸ سال دفاع مقدس و زمانی که اسرا آزاد شدند ما از ۴۲ کشور اسیر داشتیم، کشور ما در حالی که حتی سیم خاردار نداشت به پیروزی رسید و این به دلیل اشک‌های رزمنده‌ها در خط نبرد برای امام حسین (ع) بود که توسل به ابا عبدالله کردند.

کریمی عنوان‌کرد: هرچند در دوران طیب حاج‌رضایی و تختی حضور نداشتم، اما شهید حاج قاسم سلیمانی را دیدیم، بعد از شهادت ایشان ۲۵ میلیون نفر در مراسم تشییع ایشان شرکت کردند که بعد از رحلت امام خمینی (ره) دومین تشییع بزرگ بود، به دلیل این که شهید حاج قاسم سلیماتی گریه کن امام حسین (ع) بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در پایان گفت: خدا عزت و آبرویی که به شهدا می‌دهد که به واسطه امام حسین (ع) است و واجب است که ما سیره شهدا را با احیای هیئت‌ها و روضه‌ها زنده نگه داریم، زیرا ما مدیون شهدا هستیم و مشکل جامعه را با برگزاری روضه برای امام حسین (ع) حل کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار