در نشست مقامات کشورهای اسلامی؛

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: اشغالگری صهیونیست‌ها به خواست خداوند رو به زوال است

محمود عباس گفت: ما صاحب این خاک و بوم هستیم و اشغالگری صهیونیست‌ها به خواست خداوند رو به زوال است.
کد خبر: ۶۲۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ - 11November 2023

اشغالگری به خواست خداوند رو به زوال استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در نشست اضطرای مقامات کشور‌های اسلامی برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سخنانی، اظهار داشت: آن‌ها بر این پندار هستند که قدرت آن‌ها مانع دیگران می‌شود. این در حالی است که ما صاحب این خاک و بوم هستیم. اشغالگری به خواست خداوند رو به زوال است.

محمود عباس افزود: امروز به شما می‌گویم که ملت فلسطین با شدیدترین حملات وحشیانه و نسل‌کشی توسط ماشین جنگی «اسرائیل» بزدل قرار دارد که قوانین و موازین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و همه خطوط قرمز را در نوار غزه لگدمال می‌کند و بیش از هزار نفر را در روز به قتل می‌رساند که بیشتر ان‌ها کودان و افراد سالخورده هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: آن‌ها با بمباران‌های خود سقف خانه‌ها را بر سر ساکنان آن خراب می‌کند و این چیزی است که طی یک ماه گذشته در نوار غزه شاهد آن بودیم. این در حالی صورت می‌گیرد که کرانه باختری و قدس نیز شاهد جنایت‌ها و قتل عام روزانه از سوی اشغالگران اسرائیل غاصب و شهرک‌نشینان تروریست است.

وی خاطرنشان کرد: قلب من اندوه و حزن انگیز است از کشتار و قتل عام اعضای خانواده‌ها و ویرانی مساجد و معابد است. نمی‌توانم باور کنم که این حوادث در برابر چشمان جهانیان روی می‌دهد و این جنگ وحشیانه پایان نمی‌یابد. جنگ وحشیانه‌ای که سبب ساز قتل عام بیشتر ملت ما می‌شود. بر همین اساس هم اطمینان دارم که شما هم نخواهید پذیرفت و آزادگان جهان نیز این معیار‌های دوگانه را برنمی‌تابند.

محمود عباس اضافه کرد: مقامات اشغالگر اسرائیل و حامیان آن‌ها مسئول قتل کودکان و زنان در این جنگ ظالمانه و جفاآمیز هستند. ما آن‌ها را در محافل بین‌المللی پیگیری و محاکمه خواهیم کرد و جهان نیز باید چنین اقدامی کند. باید بگویم که آمریکا که بزرگترین تاثیرگذار بر «اسرائیل» است مسئول و مانع حل و فصل این بحران است که نمی‌خواهد مانع از تجاوزگری اسرائیل و پایان دادن به اشغالگری علیه ملت من و مقدسات ما باشد. ما از آمریکا می‌خوایم که در این باره وارد عمل شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان کرد: همه ما در برابر یک پیچ تاریخی قرار داریم که جهان باید به مسئولیت خود در ارتباط با موازین بین‌المللی در برقراری و اجرای قوانین بین‌المللی در منطقه ما عمل کند و مانع از ادامه چرخه این خشونت شود.

وی اظهار داشت: از شورای امنیت می خواهیم که به مسئولیت خود عمل کند و مانع از این تجاوزگری ظالمانه علیه ملت فلسطین شود. این خواست هم بسیار فوری است. ضمن اینکه باید مواد پزشکی، غذایی، آب، برق و سوخت را برای نوار غزه تامین کند و مانع از کوچ و مهاجرت ملت فلسطین از نوار غزه شود. امری که این وضعیت را ما به طور قطع نی پذیریم.

محمود عباس تصریح کرد: حل و فصل‌های امنیتی و نظامی را پس از آنکه تمامی آنها شکست خورد را هم نمی‌پذیریم زیرا مقامات اشغالگر مانع از حل مسئله دو دولت شدند و به توسعه شهرک‌سازی و الحاق اراضی فلسطینی و تبعیض نژادی در قدس و فلسطین و محاصره نوار غزه پرداختند و قوانین بین‌المللی را نادیده گرفتند. ما درباره حقوق ملت فلسطین با کسی سازش نمی‌کنیم و با هیچ کسی هم در این رابطه چانه نخواهیم زد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: نوار غزه بخش جدایی ناپذیر از دولت و کشور فلسطین است و باید حل و فصل همه جانبه ای برای تمامی اراضی فلسطین ازجمله کرانه باختری، قدس و نوار غزه باشد. ما دزدی و غارتگری «اسرائیل» از اموال خود را در نوار غزه نمی‌پذیریم. آن هم غزه ای که حتی یک روز از آن چشم نپوشیدیم.

وی اضافه کرد: بودجه‌ای برابر با 20 میلیارد را برای حوادث نوار غزه اختصاص دادیم و مسئولیت و وظیفه ما برای نوار غزه برای تامین نیازهای اولیه شامل برق و سوخت و پرداخت حقوق کارمندان آن است. از شورای امنیت می‌خواهیم که دولت فلسطین را به عنوان یک عضو کامل بپذیرد و کنفرانسی در این رابطه برگزار کند و برای حمایت از ملت فلسطین اقدام کند.

محمود عباس عنوان کرد: حمایت از ملت فلسطین امری است که ما تا امروز بارها بر روی آن تاکید کردیم اما راه به جایی نبرده‌ایم. ما خواهان حمایت بین‌المللی و اتخاذ گام‌های سیاسی در چارچوب مشروعیت بین‌المللی به منظور طرح صلح عربی و پایان دادن به اشغالگری «اسرائیل» هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: ما خواهان این موضوع هستیم تا موضوع آوارگان فلسطینی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی پایان یابد و این مهم باید با ضمانت‌های بین‌المللی و جدول زمانی مشخص باید انجام شود. این امری است که دولت فلسطین بر آن پایبند است و بر آن تاکید می‌کند و تشکیلات خودگردان به عنوان نماینده فلسطین بر آن تاکید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما همراهی جهانی برای کمک به نهادهای فلسطینی جهت حمایت از مقاومت و پایمردی ملت فلسطین در اراضی خود و اجرای قطعنامه‌های لازم در ارتباط با حمایت‌های مالی و فراهم شدن شبکه مالی که در نشست‌های پیشین عربی تصمیم گرفته شد را خواهان هستیم می‌خواهیم که به این موارد عمل شود.

محمود عباس در پایان گفت: در جهت حمایت از اقتصاد فلسطین باید اقدام شود. تاکید می‌کنم که ما بر برنامه‌های اصلاحی خود ادامه خواهیم داد و برای برگزاری انتخابات قانونی با حضور همه اراضی فلسطینی آماده هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار