برگزاری رویداد قرآنی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه/ هدف مسابقات بهره‌گیری از قرآن در زندگی عموم مردم است

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه رویداد قرآنی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه است، گفت: هدف مسابقات بهره‌گیری از قرآن کریم در زندگی عموم مردم است.
کد خبر: ۶۲۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ - 12November 2023

برگزاری رویداد قرآنی جمهوری اسلامی ایران  در حمایت از مردم غزه/ هدف مسابقات بهره‌گیری قرآن در زندگی عموم مردم استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری چهل‌وششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف برگزار شد.

حجت‌الاسلام عادل در این نشست به فعالیت فاخر قرآنی مرکز قرآنی این سازمان پرداخت و با بیان اینکه این مسابقات به‌بهترین شکل برگزار خواهد شد، اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران باعث شده است ما در مسابقات بین المللی در بخش‌های قرائت و حفظ در سکوهای بین‌المللی شاهد افتخارآفرینی نمایندگان کشورمان باشیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت در بحث موقوفات و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، فعالیت‌ در عرصه قرآنی در سازمان اوقاف یکی از وظایف اصلی این سازمان است. ما در بستر بقاع متبرکه شاهد برگزاری محافل قرآنی هستیم که به‌حق قوی‌ترین محافل قرآنی کشور می‌باشند که با حضور اساتید داخلی و خارجی در امامزادگان برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بحث کرسی تفسیر قرآن کریم در طول سال در بسیاری از امامزادگان درحال برگزاری است و با همکاری که بین سازمان و حوزه علمیه قم وجود دارد، این برنامه هرساله به‌صورت جدی دنبال می‌شود. ما در بحث اعزام مبلغ، یکی از کارگروه‌های خودمان را کارگروه تفسیر قرآن را داده‌ایم.

حجت‌الاسلام عادل از چاپ بیش از ۲۰ هزار نسخه مصحف قرآن خبر داد و گفت: ما دو ترجمه قرآن را برای انتشار آماده کرده‌ایم که مربوط به اساتید «توحیدی» و «برازش» می‌باشند که از ترجمه‌های جدید است که به عرصه قرآن اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از موقوفات مربوط به قرآن کریم است، تاکید کرد: انجام وقف برای قرآن و در مسیر کلاس‌های قرآن همواره وجود داشته است و این وقف درخصوص دارالقرآن‌ها به ۵۰۰ مرکز رسیده است و ما در این مراکز فعالیت‌های قرآنی را دنبال می‌کنیم و هرساله وقف قرآنی صورت می‌گیرد.

وی درباره سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی کشور گفت: این مسابقه در شهر بجنورد برگزار می‌شود. قسمت نغمات دینی شامل دعا، اذان و مدیحه سرایی است که از نهم تا ۱۲ آذر ادامه دارد. در قسمت دعا ۱۵ نفر برگزیده به رقابت می‌پردازند. در بخش اذان، ۱۴ نفر و بخش مدیحه‌سرایی ۱۶ گروه به رقایت می‌پردازند. مسابقات آوایی برادران در قسمت قرائت ۲۳ نفر، ترتیل ۲۰ نفر، حفظ کل ۲۵ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۱۶ نفر و در قسمت خواهران بخش دعاخوانی ۱۷ نفر، گروه‌های مدیحه سرایی ۹ گروه، رشته قرائت ۱۸ نفر، ترتیل ۲۱ نفر، حفظ کل ۲۰ نفر و حفظ ۲۰ جزء ۱۷ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

در پایان مراسم از پوستر این دوره از مسابقات قرآن رونمایی شد.

گفتنی است؛ چهل‌وششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم از نهم تا ۱۱ آذرماه در شهر بجنورد استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار