ایران تمامیت ارضی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به رسمیت می‌شناسد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز یکشنبه بر حفظ حقوق ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی و حفظ تمامیت ارضی ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۳۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ - 12November 2023
ایران تمامیت ارضی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به رسمیت می‌شناسدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در اظهاراتی که واکنش باکو را به همراه داشت، بر حفظ حقوق ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی تاکید کرد.
 
به گزارش منابع خبری، «مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز یکشنبه بر اهمیت احترام به حقوق ارامنه در قره باغ کوهستانی تاکید کرد.
 
این دیپلمات ایرانی با بیان اینکه ایران تمامیت ارضی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را بر اساس مقررات بین‌المللی به رسمیت می‌شناسد، بر اهمیت حفظ حقوق مردم در قره باغ کوهستانی تاکید کرد.
 
سبحانی در سمت‌های دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، معاون سفیر در اوکراین، معاون سفیر در ترکمنستان، سرکنسول در کراچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، معاون مدیرکل غرب آسیا و مدیر کل راهبردی وزارت امور خارجه خدمت کرده است.
 
به دنبال این اظهارات، جمهوری آذربایجان سخنان سبحانی را تحریک آمیز خواند. به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت: «از ایران انتظار داریم از چنین اقداماتی که با روح روابط ما ناسازگار است جلوگیری کند. ماموضع سفیر ایرانرا علیه تمامیت ارضی و حاکمیت کشور و تحریک آمیز می‌دانیم.»
 
این در حالی است که ایران بار‌ها بر حل مسالمت آمیز تنش‌ها بین باکو و ایروان تایکد کرده است. وزیر امور خارجه ایران اخیرا در نشست وزرای خارجه فرمت ۳+۳ در تهران گفت: «جنگ در قفقاز جنوبی اکنون پایان یافته و نوبت صلح، همکاری و پیشرفت فرارسیده است.»
 
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره نشست وزرای خارجه فرمت ۳+۳ عنوان کرد: «اجلاس وزرای امور خارجه کشور‌های فرمت ۳+۳ جهت بررسی تحولات قفقاز جنوبی در تهران برگزار می‌شود.»
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار