رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار خبر داد؛

اجرای ۱۲۰ برنامه فرهنگی ویژه هفته کتاب در شهرستان بهار

«فزونی» با بیان اینکه ۱۲۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب سال جاری در شهرستان بهار در نظر گرفته شده است، گفت: نشست تخصصی کتابخوان رسانه و کتاب، کتابت قرآن ویژه کودکان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور با همکاری انجمن خوشنویسی شهرستان بهار از جمله این برنامه‌ها است.
کد خبر: ۶۳۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲ - 12November 2023

اجرای ۱۲۰ برنامه فرهنگی ویژه هفته کتاب در شهرستان بهاربه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «معصومه فزونی» رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ کتابخانه عمومی شامل پنج کتابخانه شهری و ۷ کتابخانه روستایی در شهرستان بهار فعال هستند که ۳ هزار و ۴۰۴ متر مربع زیربنا داشته و داری ۱۱۶ هزار نسخه کتاب است.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان ۵ هزار و ۷۲۴ نفر است که ۴.۸۱ درصد جمعیت شهرستان را در بر می‌گیرد، افزود: از ابتدای امسال تا کنون مردم شهرستان بهار ۴۲ هزار و ۶۵۰ نسخه کتاب به امانت بردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تا کنون ۸۳۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی برگزار شده است و یک هزار و ۵۶۳ نسخه کتاب نیز به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است. در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۳ هزار و ۵۲۵ نفر از شهرستان بهار شرکت کردند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر توسعه کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی شهر مهاجران، تعمیر و تجهیز سالن آمفی تئاتر کتابخانه آیت‌الله بهاری، تعمیر و تجهیز سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی فجر صالح آباد از جمله اقدامات عمرانی کتابخانه‌های عمومی در شهرستان بهار است.

فزونی با اشاره به اینکه ۱۲۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب سال جاری در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد:  نشست تخصصی کتابخوان رسانه و کتاب، کتابت قرآن ویژه کودکان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور با همکاری انجمن خوشنویسی شهرستان بهار، آیین رونمایی از کتاب دیوان اشعار «رضا باهارلی»، رونمایی «آلاچیق کتاب» و نامگذاری بوستان کتاب در شهر صالح آباد، اجرای طرح کاروان دانایی و نواختن زنگ مطالعه، برنامه کتابخوانی به وسعت شهر، مسابقه کتابخوانی، افتتاح محافل ادبی شاهنامه‌خوانی و مثنوی خوانی و جشن کتاب در همه کتابخانه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار