در نشست خبری هفته کتاب مطرح شد؛

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: برگزاری ۱۴۰۲ رویداد فرهنگی در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی/ خراسان رضوی در راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار پیشتاز است

حجت‌‌الاسلام سبزیان گفت: با تلاش اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، هزار و ۴۰۲ برنامه به مناسبت هفته کتاب تدارک دیده شده که از ۲۳ تا ۳۰ آبان در کتابخانه‌های عمومی استان به اجرا در خواهد آمد.
کد خبر: ۶۳۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ - 13November 2023

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: برگزاری ۱۴۰۲ رویداد فرهنگی در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی/ خراسان رضوی در راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار پیشتاز استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اصحاب رسانه به‌مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، امروز در کتابخانه فردوسی مشهد برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام سبزیان در این نشست با گرامی‌داشت یاد و نام علامه طباطبایی که سالگرد رحلت این مفسر بزرگ قرآن با روز کتاب مقارن شده است، اظهار داشت: آحاد جامعه از اتفاقات ناگواری که این روزها در غزه رخ داده محزون هستند.

وی افزود: امام خمینی (ره) به خوبی تشخیص داده بودند که اسراییل غده سرطانی است و باید از صفحه روزگار محو شود.

این مسئول ادامه داد: فلسطین که در گذشته مسئله اول جهان اسلام بود امروز به مسئله نخست جهان تبدیل شده و مردم دنیا به جنایات رژیم صهیونیستی معترض هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی تصریح کرد: پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی این بود که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر وجود نخواهد داشت اما این رژیم با جنایاتی اخیری که در غزه مرتکب شده نابودی خود را نزدیکتر کرده است. امیدواریم هرچه زودتر شاهد ریشه‌کنی رژیم جعلی اسرائیل باشیم.

سبزیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته کتاب پرداخت و گفت: برنامه‌های هفته کتاب از سه‌شنبه ۲۳ آبان با شعار «آینده خوانی است» با زیارت حرم حضرت رضا علیه‌السلام و عطرافشانی مزار شهدا در سطح استان آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: با تلاش اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، هزار و ۴۰۲ برنامه به مناسبت هفته کتاب تدارک دیده شده که در کتابخانه‌های عمومی استان به اجرا در خواهد آمد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هفته کتاب، کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی پیک دانایی ۹، امام حسن مجتبی (ع) و شهید برونسی در مشهد و همچنین کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی شهید آخوندی در مه‌ولات و سلام در گناباد افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی برگزاری ۵۰ مسابقه کتابخوانی، ۱۵۰ نشست کتابخوان، ۱۲ برنامه نمایش‌نامه‌خوانی، ۳۰۰ بازدید و اردوی دانش‌آموزی، ۱۵۰ برنامه کتاب‌محور ویژه کودکان، ۱۰ نقد و بررسی و رونمایی کتاب، ۵۰ کارگاه آموزشی، نواختن زنگ کتابخوانی در مدارس و ۵۰ محفل ادبی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته کتاب در خراسان رضوی عنوان کرد.

سبزیان گفت: از ۲۳ تا ۲۵ آبان در سراسر استان طرح عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی اجرا خواهد شد و از ۲۳ تا ۳۰ آبان جرایم دیرکرد کتاب‌های امانی مشمول بخشودگی می‌شود.

وی تصریح کرد: رونمایی از ۲ عنوان کتاب حوزوی، بازخوانی کتاب «رای حلال»، رونمایی از کتاب «ماهی که برآمد» رمان داستانی که به زندگی ملاهادی سبزواری پرداخته، اجرای طرح کتابت قرآن توسط نوجوانان و افتتاح چهار سالن مطالعه از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در خراسان رضوی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت کتابخانه‌ها در رونق‌بخشی به کسب‌وکارهای کوچک، گفت: استان خراسان رضوی با برخورداری از ۱۱ کتابخانه سیار، در کشور رتبه اول را از آن خود کرده و در بین کلان‌شهرها نیز مشهد به دلیل برخورداری از پنج کتابخانه سیار در جایگاه اول قرار دارد که این موفقیت مرهون تلاش‌های مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در پایان با بیان اینکه راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم موجب نشاط و پویایی در کودکان و نوجوانان این مناطق می‌شود، گفت: نهضت راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در کشور از مشهد آغاز شد؛ بر همین اساس تلاش می‌کنیم ضمن حفظ این جایگاه، روند فعالیت در این حوزه را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار