دبیر مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌های خراسان رضوی:

کتابخانه‌های عمومی در پرورش آینده‌سازان ایران نقش موثری دارند

کرباسی گفت: امروزه نسل جدید کتابخانه‌های عمومی به مکان‌هایی معتمد برای خانواده‌ها در راستای حضور فرزندانشان در این مراکز فرهنگی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۳۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ - 13November 2023

کتابخانه‌های عمومی جزو بسترهای پرورش آینده‌سازان ایران استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مرتضی کرباسی» خیر و خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی در نشست خبری هفته کتاب که در کتابخانه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: عمده فعالیت این مجمع در طول ۱۲ سال فعالیت خود با توجه به اینکه نخستین مجمع خیرین رسمی در کشور است، در حوزه‌هایی همچون کمک به برگزاری همایش‌های علمی در سطح شهرستان مشهد، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تامین جوایز چهار دوره جشنواره بین‌المللی کتابخوانی رضوی، خرید کتاب و تامین منابع برای کتابخانه‌های عمومی حاشیه شهرستان مشهد، رایزنی در خصوص اهدای کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی، احداث و تجهیز تعدادی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان زاوه و کلات بوده است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی تا سال ۱۴۰۳ به یک مجمع ملی خیرین در حوزه فرهنگ تبدیل شود.

این خیر کتابخانه‌های عمومی امروز را فرهنگسراهای اجتماعی خواند و افزود: امروزه نسل جدید کتابخانه‌های عمومی به مکان‌هایی معتمد برای خانواده‌ها تبدیل شده است.

خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی بیان داشت: یکی از اهدافی که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، ساختن اقتصاد و نگاه اقتصادمحوری است. برگزاری دومین همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک» یک فرصت طلایی برای معرفی کتابخانه‌ها به عنوان تسهیلگران این امر بود.

وی تاکید کرد: نگاه جامعه‌محوری باعث می‌شود که کتابخانه‌ها توسعه بیشتری داشته و بتوانند نقش به سزایی در رشد اقتصادی جامعه و کتابخانه‌های عمومی داشته باشند. در فضای کسب و کار امروز، کتابخانه‌ها مکانی برای توسعه این حوزه هستند و اثرگذاری بیشتری در جامعه دارند؛ چراکه تمامی اقشار جامعه در هر گروه سنی امروز برای کسب علم و دانش به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

در پایان آئین رونمایی از پوستر سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار