مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

شاخص پاکی هوای فرهنگی کشور در گرو فعالیت کتابداران است

حجت‌‌الاسلام سبزیان گفت: کتابداران عاملین اصلی شاخص پاکی و سلامت هوای مشهد و خراسان رضوی هستند. عدم تعطیلی فرهنگی کشور به واسطه آلودگی آن قطعا به واسطه اکسیژنی است که از طریق کتاب توسط کتابداران تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۳۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 20November 2023

شاخص پاکی هوای فرهنگی کشور در گرو فعالیت کتابداران استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار خراسان رضوی با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلای خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «محمدحسین روشنک» مدیرعامل مجمع خیرین توسه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی، جمعی از کتابداران و مسئولین کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی در سالن مجتمع فرهنگی آموزشی آفتاب ولایت برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سبزیان این آئین را متعلق به کتابداران دانست و از تلاش‌های ماندگار و همت والای آن‌ها در طول یک سال فعالیت ارزشمند فرهنگی قدردانی کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تلاش بر این است تا برای یکسال آینده برنامه‌ریزی مناسب انجام شود چراکه اهمیت و جایگاه کتابخانه زمانی نمایان می‌شود که کتابداران پا در عرصه گذاشته و پرچم این حوزه را برافراشته نگاه دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۵۰ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در استان خراسان رضوی فعالیت دارد، گفت: تلاش اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بر این است تا محیطی لذت‌بخش برای مراجین فراهم سازد. هر رویدادی که در حوزه کتابخانه‌ها انجام می‌شود بدون شک محصول ایده و فکر کتابداران است.

سبزیان با اشاره به استقرار ۱۱ کتابخانه سیار در سطح استان خراسان رضوی، گفت: مایه افتخار است که امروز خراسان رضوی در این حوزه رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده‌ و قطعا ارائه خدمات در مناطق محروم و اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی حاصل تلاش کتابداران است.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور خیرین در حوزه کتابخانه‌ها، بیان داشت: باعث افتخار است که نخستین مجمع رسمی خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی در خراسان رضوی تشکیل شد و دارای کارکرد است.

وی تصریح کرد: کتابداران عاملین اصلی شاخص پاکی و سلامت هوای مشهد و خراسان رضوی هستند. عدم تعطیلی فرهنگی کشور به واسطه آلودگی آن قطعا به واسطه اکسیژنی است که از طریق کتاب توسط کتابداران تولید می‌شود.

سبزیان گفت: نخستین اقدام که در هفته کتاب در دستور کار قرار گرفت تقویت ارتباط کتابخانه‌ها با مدارس بود؛ چراکه کودکان و نوجوانان وفادارترین مخاطبین هستند. نمونه بارز شروع این تعامل نواختن زنگ کتاب در مدارس بود. دوم، برگزاری آئین رونمایی از کتاب‌های ارزشمند ملی در شهرستان‌ها و روستاها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سومین نکته، توجه به ارتقای سواد سلامت، رسانه و سیاسی مردم که یکی از رسالت‌های مهم کتابخانه‌ها است. چهارم، تسهیل‌گری در حوزه ایجاد و معرفی کسب و کارهای کوچک است که امروز به عنوان یکی از خدمات و رویکردهای نوین کتابخانه‌ای انجام می‌شود و در انتها با همکاری مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی در نظر داریم تا پایان سالجاری سه کتابخانه سیار و یک پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای افتتاح شود.

این مسئول در پایان تأکید کرد: هدف نهایی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ایجاد «ایران کتابخوان» است و راه رسیدن به این هدف از ایران دانا و توانا می‌گذرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار