در نشست بین‌المللی «زنان ایرانی معماران تمدن‌ساز در نهضت ترجمه»؛

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا: نظام جمهوری اسلامی مدافع حقوق زنان است

رضوان گفت: جایگاهی که نظام جمهوری اسلامی از حقوق زنان دفاع می‌کند جایگاه بسیار رفیعی است و بزرگترین مدافع این جایگاه خود زنان باید باشند.
کد خبر: ۶۳۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ - 13November 2023

نظام جمهوری اسلامی مدافع حقوق زنان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «حسین رضوان» رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا امروز (دوشنبه) در نخستین نشست بین‌المللی «زنان ایرانی، معماران تمدن‌ساز در نهضت ترجمه» در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان، با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه اظهار داشت: امروز که در این جمع هستیم در گوشه دیگری از جهان اتفاقات وحشتناکی در حال وقوع است؛ زنان و کودکان در غزه به فحیع‌ترین وضع تحت فشار و قتل‌عام قرار دارند.

وی افزود: وقایع امروز دو موضوع دموکراسی و حقوق بشر را خیلی واضح در دنیا معنا می‌کنند، در بحث حقوق بشر و مخصوصا حقوق زنان در این جلسه فضای مناسبی است باید سخن بگوییم. در سال گذشته کشور ما را به بدترین وجه به نقض حقوق زنان متهم می‌کردند، امروز معنای حقوق زنان را به واضح‌ترین شکل جلوی چشمان ما به نمایش گذاشتند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: در بحث حقوق زنان و نظام خانواده باید این را توجه داشته باشیم، که نظام اسلامی در هر حوزه‌ای بانظام لیبرال دموکراسی غربی علی‌الخصوص در حوزه خانواده نمی‌توانند در کنار هم قرار بگیرند، علتش هم این است ریشه تفکر لیبرال دموکراسی با ریشه تفکر اسلامی کاملا متفاوت است. در تفکر لیبرال دموکراسی بنیان تفکر بر مبنای اومانیسم بنیان گذاشته، اما در تفکر اسلامی، تفکر بر اساس توحید بنا گذاشته شده است.

رضوان تصریح کرد: وقتی می‌گوییم معنای خانواده در نظام اسلام با جهان غرب فرق دارد امکان ندارد نظام خانواده در اسلام را معادل نظام خانواده در غرب قرار دهیم، اگر جمهوری اسلامی هیچ کاری نمی‌کرد فقط از تفکر اسلامی خانواده دفاع می‌کرد به نظر من کارنامه بسیار پرافتخاری داشت.

وی عنوان کرد: ما در نظام خانواده در دفاع از حقوق زن طلبکاریم، ما از موضع قدرت باید با دنیا صحبت کنیم. ما تعریف متفاوتی از نظام خانواده ارائه می‌دهیم. جایگاهی که نظام جمهوری اسلامی از حقوق زنان دفاع می‌کند جایگاه بسیار رفیعی است و بزرگترین مدافع این جایگاه خود زنان باید باشند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به گرایش زنان غرب به اسلام گفت: بیشترین گروهی که به اسلامی می‌گرایند و تغییر دین می‌دهند خانم‌ها هستند که به دو دلیل حجاب و نفقه است. زن در اسلام اینقدر عظمت دارد که به عنوان یک مکمل قابل احترام و از آن حمایت می‌شود و مرد موظف است بعضی وظایف خود را نسبت به آن انجام دهد.

رضوان توضیح داد: در جهان غرب زن در سیطره مرد قرار می‌گیرد، چه در خانواده و چه در اجتماع یک فرد گرایی و یک بی‌مسئولیتی مطلق در مورد آقایان وجود دارد.

وی در پایان متذکر شد: دانشگاه بوعلی سینا افتخار می‌کند که در حوزه زنان قدم بردارد و پیشگام باشد و امیدوارم همه در موضوع دفاع از خانواده و دفاع از حریم و حرمت زنان در جامعه موفق باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار