به گزارش خبرنگار دفاعپرس از کردستان، «طالب محمدی» رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصل در آموزش و پرورش کشف کردنی است نه وضع کردنی و لازمه کار در نظام تعلیم و تربیت مدارا کردن و فراهم آوردن زمینههای مناسب است.
وی افزود: آموزش و پرورش وظیفه دارد زمینهای فراهم کند که افراد با هر استعداد، توانایی و یا محدودیت از حق آموزش بهرهمند شوند بنابراین کارگاه آموزشی کیفیت بخشی مراکز جامع استثنایی استان در سنندج تشکیل شده است.
محمدی ادامه داد: این مراکز در حال حاضر، پایگاه اصلی و کلینیک تخصصی آموزش و پرورش هستند و هرساله تعداد زیادی از دانشآموزان دوره ابتدایی برای دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از طرف مدارس به این مراکز در سطح استان ارجاع میشوند.
این مسئول تصریح کرد: این مراکز فرآیند غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم میشود را به دانش آموزان جامعه هدف دوره ابتدایی در سطح استان ارائه میدهند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی به عنوان پیوستار موفقیت و رشد سازمانی، برنامه ریزی را لازمه پیشبرد اهداف بالا دستی بویژه در نظامهای آموزشی دولتی نیمه متمرکز، وجوب تعامل سطوح مختلف و زبان مشترک مدیران اعلام کرد.
انتهای پیام/