فرمانده انتظامی خراسان رضوی مطرح کرد؛

انجام عملیات پلیسی در هر ۱۵ ثانیه در خراسان رضوی

سردار تقوی گفت: ۴۰ درصد تماس‌های مردم با پلیس استان خراسان رضوی منجر به عملیات می‌شود که برابر با هر ۱۵ ثانیه یک عملیات پلیسی است.
کد خبر: ۶۳۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ - 14November 2023

انجام عملیات پلیسی در هر ۱۵ ثانیه در خراسان رضویبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: ۴۰ درصد تماس‌های مردم با پلیس استان منجر به عملیات می‌شود که برابر با هر ۱۵ ثانیه یک عملیات پلیسی است.

وی افزود: بقیه تماس‌ها متاثر از نگرانی‌ها و همچنین گزارش‌های مردمی به پلیس است که از ارتباط خوب مردم با پلیس نشان دارد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: فراجا در همه عرصه‌ها در کنار مردم و سایر نهاد‌های امنیت‌ساز سعی در ایفای ماموریت خود دارد که نمونه بارز آن در روز‌های پایانی ماه صفر رخ داد؛ با توجه به حضور بیش از ۷.۵ میلیون مسافر در شهر مشهد، شاهد، امنیتی مثال‌زدنی توسط کارکنان انتظامی استان بودیم و این در حالی بود که معاندان برنامه‌های بسیاری برای برهم زدن آرامش این شهر داشتند که به خواسته شوم خود نرسیدند.

سردار تقوی با اشاره به تقدیم ۵۲ شهید این نیرو طی سال جاری در کشور گفت: مجاهدان این نیرو در طول شبانه روز، مقابله جدی با مجرمان دارند و شش شهید از این تعداد مربوط به استان خراسان رضوی است که برخی از آنان ماموریت‌شان در خارج از استان بود تا امنیت را برای کشورمان به ارمغان آورند.

وی بیان داشت: مرزبانان فراجا، تامین امنیت بیش از ۸۵۰ کیلومتر از مرز‌های خراسان رضوی را برعهده دارند و تلاش آنان با همکاری مرزنشینان امنیت حاصل شده است تا با این حضور مقتدرانه، از حضور باند‌های قاچاق جلوگیری شود.

فرمانده انتظامی خراسان تصریح کرد: این حضور موجب جلوگیری از ورود گروه‌های مسلح و همچنین قاچاقچیان در خراسان رضوی شده و از سوی دیگر با بیش از ۴۳ هزار متجاوز مرزی که به صورت غیر قانونی قصد ورود به کشور را داشتند برخورد قانونی شده است.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: تلاش ما تسهیل در تردد مرزهاست به‌گونه‌ای که اکنون روزانه نزدیک به پنج هزار نفر از مرز‌های مشترک با کشور افغانستان و ترکمنستان تردد می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: هر شهروندی که قانون را زیر پا گذارد با او مقابله می‌شود از جمله در زمینه قاچاق کالا که از موضوعاتی است که اقتصاد کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: رعایت قانون بهترین اصل برای یک سفر و حرکت ایمن در جاده است و از همه مردم خواسته می‌شود تا مقررات راهنمایی و رانندگی را به درستی رعایت کنند چراکه متاسفانه شاهد افزایش ۱۷ درصدی تصادف‌های منجر به جرح در مسیر‌های جاده‌ای و شهری خراسان رضوی هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۲۸ هزار جوان مشتاق خدمت نیروی انتظامی هستند که به طور قطع غیرت و تعهد ملی دارند و ما به این جوانان افتخار می‌کنیم و آمادگی گزینش آنان در بخش‌های مختلف انتظامی کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار