استاندار خوزستان:

شهدا را باید با استفاده از زبان هنر به نسل جوان معرفی کنیم

حسینی محراب گفت: در همه شهرهای استان شهدای بزرگی داریم که سرمایه اصلی و اجتماعی این انقلاب هستند و باید با استفاده از زبان هنر، آنها را به نسل جوان معرفی کنیم.
کد خبر: ۶۳۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹ - 15November 2023

شهدا را باید با استفاده از زبان هنر به نسل جوان معرفی کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «علی‌اکبر حسینی‌محراب» استاندار خوزستان شامگاه دیروز (سه‌شنبه) در نشست ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای خوزستان که در محل استانداری با حضور سردار «عبدالرضا آزادی» رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، سردار «حسن شاهوارپور» فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان و سردار «محمد علی‌پور» دبیر کنگره ملی شهدای خوزستان برگزار شد اظهار داشت: تا زمان برگزاری کنگره ۱۲۰ روز دیگر باقی مانده لذا کارها باید دقیق و به خوبی جلو برود تا تاثیر آن در جامعه احساس شود.

وی با بیان اینکه ما شرمنده شهدا هستیم و نتوانستیم حق آن‌ها را به درستی ادا کنیم، افزود: باید با الهام گرفتن از شهدا، فضای استان را برای برگزاری کنگره آماده کنیم.

استاندار خوزستان گفت: در همه شهرهای استان شهدای بزرگی داریم که سرمایه اصلی و اجتماعی این انقلاب هستند و باید با استفاده از زبان هنر، آنها را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند از طریق ساخت بازی رایانه‌ای، انیمیشن یا تئاتر، شهدای استان را به جوانان معرفی کند همچنین شهرداری اقدامات لازم را درخصوص منقش کردن دیوارها به عکس شهدا، احداث یادمان و نماد شهدا انجام دهد.

حسینی محراب به بُعد مردمی و جریان‌سازی در محلات شهر اشاره کرد و یادآور شد: باید در هر محله یک یادواره شهدا برگزار شود و فضای استان را برای کنگره ملی شهدا آماده کرد. در این بین هنرمندان نقش مهمی در شناساندن شهدا به نسل امروز دارند.

وی در ادامه به نقش عشایر و اقوام مختلف استان در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: عشایر استان ۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده اند.

استاندار خوزستان با تاکید بر نقش مدارس در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مدارس باید مرکز ثقل انتقال این فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار