وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت:

هفته فرهنگی ایران در قطر برگزار می‌شود

اسماعیلی با بیان اینکه چندین هفته فرهنگی در تهران و اصفهان برگزار می شود، گفت: در قالب این برنامه‌، ترکمن‌ها به اصفهان می‌آیند و در قطر نیز هفته فرهنگی ایران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ - 15November 2023

هفته فرهنگی در قطر برگزار می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چند کشور همسایه نشست‌هایی برای اصحاب فرهنگ و هنر پیش‌بینی شده است که اتفاق خوبی در راستای همگرایی و انسجام بیشتر خواهد بود.

اسماعیلی افزود: رئیس جمهور در اجلاس ریاض مصوبه شورای فرهنگی در خصوص نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی را به عنوان پیشنهاد برای کل جهان اسلام مطرح کرد، که با استقبال سایر کشورهای عضو در اجلاس مواجه شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: چند هفته فرهنگی در تهران و اصفهان برگزار می‌شود و قرار است ترکمن‌ها به اصفهان بیایند و مورد دیگر برگزاری هفته فرهنگی در قطر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه‌های تغییر اسم شب یلدا و چهارشنبه سوری با بیان اینکه با یک بداخلاقی رسانه‌ای مواجه هستیم، اظهار داشت: با این اقدام اساساً مناسبت آخر سال را در تقویم درج کرده ایم و این اقدام در راستای فرهنگسازی و تکریم همسایگان است در مورد شب یلدا نیز عنوان کاملاً حفظ شده و نامگذاری با هدف رسمیت بخشیدن به این دو آئین است.

وی در ادامه با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به ازبکستان و تاجیکستان دستاوردهای بسیار خوبی داشت، گفت: بین شهرهای تاریخی ایران و ازبکستان، سمرقند و اصفهان، بخارا و همدان؛ همچنین در مورد در تاجیکستان، بین خجند و یزد، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی برقرار شد.

اسماعیلی تاکید کرد: گسترش تعاملات فرهنگ، حضور گسترده ایرانی‌ها، لغو روادید با تاجیکستان از جمله اتفاقات مهمی بود که در این سفر رخ داد و به زودی چندین هفته فرهنگی در ایران و اصفهان خواهیم داشت.

وی گفت: ترکمن‌ها به اصفهان می‌آیند و هفته فرهنگی روسیه در دی ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار