دبیر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی خانواده‌محور و با رویکرد عدالت فرهنگی است

هراتی با تاکید براینکه نگاه‌ها نسبت به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تغییر کرده است، گفت: فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی خانواده‌محور و با رویکرد عدالت فرهنگی است.
کد خبر: ۶۳۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ - 15November 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین تجلیل از کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدا، محمدرضا هراتی دبیر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور این روز را به اهالی کتاب و کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی تبریک گفت و سپس به موضوع فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: روز‌های شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی را شاهدیم؛ به تمام کودکان و غیرنظامیان غزه و شهدای فلسطین و به امام راحل که فلسطین را موضوع اول جهان اسلام دانست، ادای احترام می‌کنیم.

وی بزرگداشت هفته کتاب را مدیون تخصص و توان کتابداران دانست و با بیان اینکه نگاه به کتابخانه‌های عمومی تغییر کرده است، تاکید کرد: جایگاه نهاد کتابخانه‌های عمومی تغییر کرده است و این مسئله در جایگاه و امر منزلت اجتماعی کتابداران موثر بوده است.

دبیر هفته کتاب با اشاره به تاکید دولت سیزدهم بر دسترسی آسان به کتاب و عدالت اجتماعی گفت: طی ۲ سال گذشته در تمام فعالیت‌های دولت مردمی شاهد بودیم اولویت نخست در امر فرهنگ بوده که با رویکرد دسترسی آسان به کتاب قدم‌های جدی برداشته شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها