در آئین تجدید بیعت فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت با نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران: مردم مازندران در بازسازی سوسنگرد نقش تعیین کننده‌ای داشتند

سرهنگ پاسدار «سلامی» گفت: مردم استان مازندران در بازسازی سوسنگرد نقش محوری و تعیین کننده‌ای داشتند و این افتخار را به نام خودشان در تاریخ ثبت کردند.
کد خبر: ۶۳۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ - 15November 2023

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران: مردم مازندران در بازسازی سوسنگرد نقش تعیین کننده‌ای داشتندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در آئین تجدید بیعت فرماندهان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و پیشکسوتان جهاد و شهادت با آیت الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران که به مناسبت گرامی‌داشت حماسه آزادسازی و بازسازی سوسنگرد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام ۴۳ شهید دیار علویان در حماسه آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: سوسنگرد نمونه‌ای از مجاهدت بزرگ رزمندگان در طول تاریخ دفاع مقدس بود که سه بار در محاصره کامل دشمن درآمد و رزمندگان در جنگ تن به تن، دشمن را از این شهر بیرون راندند.

وی با بیان اینکه امام راحل سه بار در دفاع مقدس از کلمه باید استفاده کرد که یکی از آن‌ها در حماسه سوسنگرد بود که فرمودند «سوسنگرد بایستی آزاد شود»، ادامه داد: در حماسه فتح سوسنگرد، نقش برجسته رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده حضرت امام در شورای عالی دفاع، بسیار برجسته بود.  

این مسئول با بیان اینکه همچنین نقش شهید چمران در این حماسه بسیار موثر و تعیین کننده بود، یاد و نام سردار شهید «حسین بهرامی» از شهدای ساری و از فرماندهان حماسه آزادسازی سوسنگرد که در سوسنگرد به شهادت رسید را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه مردم استان مازندران در بازسازی سوسنگرد نقش محوری و تعیین کننده‌ای داشتند و این افتخار را به نام خودشان در تاریخ ثبت کردند، افزود: این اقدام با درایت، تدبیر، هدایت و رهبری نماینده فقید، ولی فقیه در استان مازندران حضرت آیت الله روحانی، رقم خورد و این نقش استثنایی بود.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۹۰۰ واحد ساختمانی سوسنگرد تخریب شده بود و قریب به دو هزار منزل مسکونی به همت مردم مازندران بازسازی شد، گفت: مردم مازندران همزمان با آن، قریب به دو هزار و ۵۰۰ خانواده سوسنگردی را مهمان‌نوازی کردند و بیش از ۵۰ هزار جنگ زده تا پایان دوران دفاع مقدس در استان ساکن بودند.

این مسئول با بیان اینکه مردم غیور و سلحشور مازندران و دیار علویان همزمان با بازسازی سوسنگرد، در سایر مناطق عملیاتی نیز حضور تعیین کننده‌ای داشتند، اذعان داشت: مردم استان مازندران در کردستان نقش آفرین بودند و در بحران جنگل که کارنامه درخشان ولایتمداری مردم این استان را به اثبات رساند، نیز نقش داشتند.

وی افزود: در طول ۱۹ ماه بازسازی سوسنگرد قریب به ۱۳ هزار و ۳۰۰ مازندرانی به سوسنگرد اعزام شدند و در بازسازی کمک کردند.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، استان مازندران اولین استانی بود که بازسازی سوسنگرد را به اتمام  رساند و این‌ها افتخارات بزرگی است که مردم و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشتند و در تاریخ ثبت کردند که بخشی از تاریخ اسلام خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار