اعتراض کانادایی‌ها علیه کشتار مسلمانان توسط ارتش نیجریه

صدها تن از فعالان مدنی، حقوق بشر، و مسلمانان کانادایی با تجمع در مرکز شهر تورنتو، ضمن اعتراض به کشتار مسلمانان بی‌گناه توسط ارتش نیجریه، خواهان آزادی فوری شیخ زکزاکی و محاکمه نظامیان درگیر در این کشتار شدند.
کد خبر: ۶۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ - 20December 2015

اعتراض کانادایی‌ها علیه کشتار مسلمانان توسط ارتش نیجریه

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، صدها تن از فعالان و اعضای سازمانهای حقوق بشری،  مساجد، حسینیهها و گروههای مدنی کانادایی با تجمع در مرکز شهر تورنتو، کشتار بیرحمانه هزاران مسلمان شیعه بیگناه توسط ارتش نیجریه را محکوم کردند. 

تظاهرکنندگان طی این تجمع اعتراضی خواستار رهایی فوری و بدون قید و شرط شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه به همراه اعضای خانواده و همراهان وی که در بازداشت به سر میبرند، شدند.
 
فعالان حقوق بشری و مدنی کانادایی همچنین خواهان تشکیل یک کمیسیون مستقل تحقیقات از سوی دولت نیجریه برای بررسی حادثه و به محاکمه کشاندن فرمانده ارتش نیجریه و افسرانی شد که در این جنایت دهشتناک علیه بشریت مشارکت داشتهاند.
 
شرکتکنندگان در این تجمع همچنین اعلام کردند که دیوان بینالمللی کیفری باید قرار بازداشت توکور بوراتای، رئیس ستاد ارتش نیجریه و افسرانی را که در این کشتار دست داشتهاند، صادر کند و یک دادگاه جنایات جنگی برای بررسی این موضوع ایجاد کند.
 
همچنین معترضان تأکید کردهاند که ارتش نیجریه باید از تمامی منابع خود در مبارزه علیه تروریستهای بوکوحرام استفاده کند، نه اینکه از آنها علیه شهروندان صلحطلبی استفاده کند که در واقع باید از آنها حمایت کند. این ارتش که چنین جنایت بیشرمانهای را علیه شهروندان بیگناه مرتکب شده است، از آزاد کردن صدها دختربچه مدرسهای نیجریهای که به آسانی از سوی تروریستهای بوکوحرام ربوده شدهاند، ناتوان است.
 
معترضان همچنین خواهان مشاهده شیخ زکزاکی بیرون از محل بازداشت و در اماکن عمومی شدند؛ تا از میزان آسیب وارده به وی بر اثر جراحتها را تشخیص داده و زنده بوده بودن وی را تأیید کنند.
نظر شما
پربیننده ها