نماینده ولی فقیه در مازندران:

روح ایثار و شهادت باید در تولیدات هنری ما محسوس باشد/ مجلس برای اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر گام بردارد

آیت الله «محمدی لائینی» با تاکید بر اینکه روح ایثار و شهادت باید در همه تولیدات هنری ما محسوس باشد، گفت: انتظارمان این است که مجلس هم در راستای اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر گام بردارد.
کد خبر: ۶۳۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱ - 15November 2023

روح ایثار و شهادت باید در تولیدات هنری ما محسوس باشد/ مجلس برای اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر گام برداردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین «موسوی مقدم» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: از اینکه مراتب تکریم و احترام با جامعه ایثارگری رعایت می‌شود جای تقدیر دارد.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و روح ایثار و شهادت باید در همه تولیدات هنری ما محسوس باشد، اصلا اگر این را از امور مملکت برداریم با جسد بی جانی مواجه خواهیم بود.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: در همه اصناف از جمله هنرمندان انسان‌های علاقه‌مند به ایثار و فداکاری بسیار زیاد وجود دارد ما هم نباید نگاهی تنگ‌نظرانه داشته باشیم، براساس فطرت انسان از ایثارگری خوشش می‌آید، مثلا شخصیت‌هایی همچون شهدای بزرگ ما، در قالب قهرمان ملی دیده می‌شوند، اما بعد‌های اعتقادی آن‌ها را کنار می‌گذاریم که مسخ آن شخصیت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شهید صیاد بدون ابعاد شخصیتی صیاد نمی‌شود، گفت: صیادی که به معرفت حجت و مرحله تعبد رسیده بود مهم است؛ شهدا رفتند ایثارگری کرده و مملکت ما را حفظ کردند و این روحیه باید برجسته شود.

این مسئول تاکید کرد: باید این موضوع که در مناسبت‌های مختلف به دیدار خانواده شهدا برویم اولا تبدیل به گفتمان عمومی دوما فرهنگ شود، مسئولان هم در رفتار و عمل نشان بدهند که ملتزم به این فرهنگ هستند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا در میان جامعه ایثارگری نخبگان و استعداد‌های درخشانی وجود دارند که اگر آینده پیدا کنند خیلی بهتر از نخبگانی هستند که خیلی با مسائل ارزشی ارتباطی ندارند.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: مسئله اشتغال جامعه ایثارگران و توجه به نحوه تربیت باتوجه به قوانین مهم است، اما قانون‌گذاران در مجلس قانون وضع کرده، اما منابع آن را نشان نمی‌دهند که ناقص بوده و فشار آن روی دولت می‌آید و به گردن دولت می‌افتد، هزینه و منبع باید مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان عنوان کرد: انتظارمان این است که مجلس هم در راستای اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر گام بردارد و هم در کنارش منبع اعلام کند تا نه بدنامی و نه فشار روی دوش دولت نباشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار