در نشستی؛

معاون اول قوه قضائیه: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نقض تمام قواعد حقوقی است

حجت‌الاسلام مصدق گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی، نقض تمام قواعد شناخته شده حقوقی و مصداق سه جنایت بزرگ یعنی نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است و قوه قضائیه براساس رسالت و صلاحیت جهانی و در چهارچوب قواعد بین‌المللی صلاحیت تحقیق و رسیدگی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی را برای خود محفوظ دانسته و در حال جمع‌آوری اسناد و مدارک برای اقدام لازم است.
کد خبر: ۶۳۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ - 16November 2023

معاون اول قوه قضاییه: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نقض تمام قواعد حقوقی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد مصدق» معاون اول قوه قضاییه در نشست هم‌اندیشی دادسرای انتظامی قضات و واحد‌های نظارت و ارزشیابی قضات سراسر کشور که در مشهد برگزار شد با اشاره به سابقه جنایات رژیم منفور صهیونیستی اظهار داشت: اقدامات ددمنشانه و غیرانسانی این رژیم جعلی کمکی به دوام و بقاء آن‌ها نمی‌کند و مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی این رژیم رفتنی است.

وی افزود: امروز جهان اسلام در موقعیت حساسی قرار دارد و غزه در محاصره است و زنان و کودکان و سالخوردگان بی‌گناه و افراد غیرنظامی؛ مظلومانه و بی‌رحمانه کشته می‌شوند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: طبق اظهارات مسئولان و تحلیل‌گران غربی، متجاوزان صهیونیست و حامیان آن‌ها جبهه جنگ را در عرصه افکار عمومی باخته‌اند و مظاهر این شکست را می‌توان در خیزش ملت‌ها علیه حاکمان خود در اروپا و آمریکا به نفع مردم مظلوم فلسطین مشاهده کرد.

مصدق ادامه داد: اقدامات این رژیم، نقض تمام قواعد شناخته شده حقوقی و مصداق سه جنایت بزرگ یعنی نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است و قوه قضاییه براساس رسالت و صلاحیت جهانی و در چهارچوب قواعد بین‌المللی صلاحیت تحقیق و رسیدگی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی را برای خود محفوظ دانسته و در حال جمع‌آوری اسناد و مدارک برای اقدام لازم است.

وی ضمن تقدیر از خدمات و زحمات خیل عظیم قضات شریف و کارکنان خدوم دستگاه قضایی در مسیر خدمت به مردم در سراسر کشور گفت: مهمترین سرمایه ارزشمند دستگاه قضایی نیروی انسانی توانمند و متعهد است و نقش دادسرای انتظامی قضات با تأکید بر سند تحول قوه قضاییه در راستای صیانت از این سرمایه عظیم مهم و حیاتی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار