دادستان انتظامی قضات:

رسالت قضات در جامعه اسلامی فصل خصومت است

حجت‌الاسلام قدیانی گفت: رسالت اصلی قضاوت در جامعه اسلامی به تبعیت از نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) فصل خصومت است و باید ظرایف این نکته بسیار مهم برای افکار عمومی تشریح شود.
کد خبر: ۶۳۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ - 16November 2023

رسالت قضات در جامعه اسلامی فصل خصومت استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «جعفر قدیانی» دادستان انتظامی قضات در نشست هم‌اندیشی دادسرای انتظامی قضات و واحد‌های نظارت و ارزشیابی قضات سراسر کشور که در مشهد برگزار شد با اشاره به جایگاه خطیر قضا در مفاهیم اسلامی اظهار داشت: جایگاه قضاوت جایگاه نبی یا وصی او است از این رو جایگاهی والا و خطیر محسوب می‌شود؛ بر این اساس انتظار می‌رود همه قضات مطابق با موازین شرعی و قانونی اقدام و عمل کنند.

وی با اشاره به سیره علمی و عملی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: همه ما باید در تصمیم‌گیری‌ها و قلم‌زدن‌ها رضای خداوند متعال را در نظر داشته باشیم و با رعایت عزت و استقلال دستگاه قضایی رفتار کنیم.

دادستان انتظامی قضات افزود: رسالت اصلی قضاوت در جامعه اسلامی به تبعیت از نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) فصل خصومت است و باید ظرایف این نکته بسیار مهم برای افکار عمومی تشریح شود.

قدیانی با اشاره به حجم قابل توجه ورود پرونده به دستگاه قضایی تصریح کرد: برخی افراد در مراجعه به قوه قضاییه از پیش خود را محق می‌دانند، اما در مواجهه با قانون و درپی عدم کسب نتیجه مطلوب اظهار نارضایتی می‌کنند که این موضوع یک انگاره نادرست بوده و باید اصلاح شود.

وی افزود: دادسرای انتظامی قضات در چهارچوب موازین قانونی و مبانی شرعی خود را همیار قضات شریف در سراسر کشور می‌داند.

دادستان انتظامی قضات خاطرنشان کرد: قانون به عنوان برنده‌ترین سلاح در دستان قاضی قرار دارد تا رسالت خود را که همانا فصل خصومت است به انجام برساند و در این مسیر همه تلاش باید حاکمیت شرع و قانون باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار