پدر علم سم‌شناسی ایران مطرح کرد؛

بازگشت به کشور برای خدمت به مجروحان شیمیایی/ «عشق» و «هدف» لازمه موفقیت کار معلمی

پروفسور «بلالی‌مود» با یادآوری اینکه سال ۱۳۶۰ با شروع جنگ، برای انجام وظیفه و خدمت به مجروحان شیمیایی به ایران بازگشتم، گفت: بدون عشق نمی‌توان قدم در وادی تعلیم و تربیت نهاد و اگر این دو عامل در کار معلم تبلور یابد هرگز از فرآیند تعلیم و تربیت خسته نمی‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ - 16November 2023

بازگشت به کشور برای خدمت به مجروحان شیمیایی/ «عشق» و «هدف» لازمه موفقیت کار معلمیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، پرفسور «مهدی بلالی‌مود» پدر علم سم‌شناسی ایران امروز (پنجشنبه) در همایش بزرگ نومعلمان تمدن‌ساز انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی، اظهار داشت: معلمی را با عشق فرا گرفتم و شما نومعلمان هم با عشق و علاقه در رشته‌ای که تخصص دارید، دانش‌آموزان را تشویق به یادگیری کنید زیرا اینگونه تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی گفت: پرورش نیروی تفکر و اندیشه، حس مسئولیت اجتماعی، نیروی ایمان و تعبد، حس زیباگرایی و انبساط روحی، نیروی اراده و بهره‌گیری از اختیار و پرورش جسم از مهم‌ترین ابعاد آموزش و پرورش اسلامی به شمار می‌رود.

پدر علم سم‌شناسی ایران برخورداری از دو عامل مهم «عشق» و «هدف» را لازمه موفقیت کار معلمی، شرط تداوم و استقامت در فرآیند یاددهی و یادگیری دانست و عنوان کرد: بدون عشق نمی‌توان قدم در وادی تعلیم و تربیت نهاد و اگر این دو عامل در کار معلم تبلور یابد هرگز از فرآیند تعلیم و تربیت خسته نمی‌شود.

بلالی‌مود با یادآوری اینکه سال ۱۳۶۰ با شروع جنگ، برای انجام وظیفه و خدمت به مجروحان شیمیایی به ایران بازگشتم، تصریح کرد: با شروع جنگ در سال ۱۳۶۰ در حالی که در یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلیس تدریس می‌کردم برای انجام وظیفه به همراه همسر و دو فرزندم به ایران برگشتم تا به مجروحان شیمیایی خدمت کنم.

وی با تأکید بر اینکه معلمی پر افتخارترین و مقدس‌ترین شغل در میان تمامی شغل‌ها به شمار می‌رود خطاب به نومعلمان، متذکر شد: اکنون که به این حرفه مقدس پا گذاشته‌اید خوب مطالعه کنید و رشته‌ای که تدریس می‌کنید را دقیق و درست بیاموزید و با عشق آموزش دهید.

پدر علم سم‌شناسی ایران تبلور علم در گفتار و رفتار را لازمه تأثیرگذاری معلم بر دانش‌آموز دانست و خاطرنشان کرد: به هیچ یک از تألیفات و کتاب‌های خود افتخار نمی‌کنم بلکه افتخارم به دانشجویان مؤمن، متعهد و دانشمندی است که امروز در وادی پزشکی و علم سم‌شناسی، گوی سبقت را از من ربوده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار