معاون امور مجلس رئیس جمهور:

ایران موضوع دو دولتی را هرگز قبول نکرده است

حسینی گفت: تشکیل یک دولت فلسطینی از بحر تا نهر یعنی از دریای مدیترانه تا رود اردن نسخه جمهوری اسلامی ایران است به همین دلیل دلیل ایران موضوع دو دولتی که برخی از کشور‌های عربی مطرح می‌کنند را هرگز قبول نکرده است.
کد خبر: ۶۳۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ - 17November 2023

ایران موضوع دو دولتی را هرگز قبول نکرده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس جمهور در برنامه «القدس لنا» سحر کُردی درباره اجلاس کشورهای اسلامی با موضوع غزه که در عربستان برگزار شد، اظهار داشت: از روز اول که درگیری در غزه رخ داد، رئیس جمهور ایران به دنبال نشست سران کشور‌های اسلامی بود. اما غربی‌ها به‌دنبال برگزاری نشست در مصر بودند که با حضور آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برگزار شد و نتیجه‌ای هم نداشت. اتحادیه عرب هم ابتدا یک بیانیه صادر کرد که واقعا مناسب نبود و به‌جای حمایت از مردم بی پناه غزه به نوعی گویی حمایت از صهیونیست‌ها بود. در نهایت با پیگیری‌هایی که انجام شد و با تحرکی که وزیر امور خارجه ایران داشت و رایزنی رئیس جمهور ایران با سران کشور‌های مختلف بعد از ۳۵ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی نشست سران کشور‌های اسلامی برگزار شد.

وی ایران با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نشست ریاض و مواضع انقلابی وی درباره رژیم صهیونیستی گفت: ایران موضوع دو دولتی که برخی از کشور‌های عربی مطرح می‌کنند را هرگز قبول نکرده است و با تشریح پیشنهاد‌های ده گانه حجت‌الاسلام رئیسی در نشست ریاض، تشکیل یک دولت فلسطینی از بحر تا نهر یعنی از دریای مدیترانه تا رود اردن را نسخه جمهوری اسلامی ایران برای مسئله فلسطین و اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور درباره تجاربش در زمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشریح ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای طرح وضعیت غزه در دنیا و سانسور رسانه‌ای در غرب و جنگ ترکیبی غرب به نمایندگی از اسرائیل علیه مقاومت، افزود: در این عملیات طوفان الاقصی روایت اول از طرف مقاومت مطرح شد و این موفقیتی برای مقاومت و مبارزان فلسطینی بود که مردم دنیا با واقعیت صحنه آشنا شوند، چون صهیونیست‌ها مانع از انتشار اخبار می‌شوند. صهیونیست‌عا تاکنون نزدیک ۵۰ خبرنگار را شهید کرده اند و نمی‌خواهند ضعف‌شان و آنچه در مناطق اشغالی می‌گذرد نشان داده شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که اکنون شیوه اطلاع رسانی متفاوت شده و چند خبرگزاری و شبکه تلویزیونی محدود نمی‌شود بلکه هرکسی می‌تواند برای خودش رسانه‌ای باشد. جوانان و مردم غزه در حال خبررسانی از وضعیت غزه هستند و حمایت از مظلومان در فطرت بشر است و به همین خاطر حتی در نیویورک، واشنگتن، شیکاگو و مناطق و کشور‌های دیگر هم مردم از غزه حمایت می‌کنند.

حسینی عنوان کرد: به عنوان نمونه همین کشور‌های اروپایی زمانی که یک نفر در ایران فوت شد چه غوغایی برپا کردند و یک به یک موضع می‌گرفتند و خودشان را مدعی حقوق بشر، حقوق زن، حقوق کودک نشان می‌دادند. اکنون که بیش از ۵ هزار کودک شهید شده اند و چندین نفر زیر آوار مانده‌اند و بیش از ۳ هزار زن شهید شده اند پس چرا الان احساس مسئولیت نمی‌کنند؟ دیگر بحث از حقوق بشر فراتر رفته و این‌ها حقوق و قواعد جنگ را هم رعایت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: حقوق بین الملل بشردوستانه و هیچ یک از کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های بین‌المللی، اساسنامه رُم، کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۹ اجازه حمله به غیرنظامیان را نمی‌دهد. بمباران ساختمان‌های مسکونی غیرنظامی، بمباران بیمارستان، بمباران مجروحین، آمبولانس همگی جنایت جنگی به شمار می‌آیند. همه می‌دانند آن چیزی که الان در غزه اتفاق می‌افتد با هیچ‌قانون بین المللی قابل توجیه نیست و این یک نسل کشی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار