مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه سمنان:

رژیم صهیونیستی محوشدنی‌ است

حجت‌الاسلام «جمشیدی» گفت: حماس در عملیات طوفان‌الاقصی ثابت کرد که رژیم صهیونیستی محوشدنی است.
کد خبر: ۶۳۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ - 18November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «یزدان جمشیدی» مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه سمنان در اجتماع مردم ولایتمدار سمنان در حمایت از مردم مقتدر و کودکان مظلوم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی که امروز (۲۷ آبان ماه) در سمنان برگزار شد با اشاره به اهمیت عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: این عملیات توانست فلسطین را بار دیگر به مسأله اول جهان اسلام و حتی مسأله اول دنیا تبدیل کند. از همین رو، امروز نه‌تنها در کشورهای اسلامی، بلکه در آمریکا و شهرهای اروپایی نیز مردم علیه صهیونیست‌ها شعار می‌دهند.

وی با اشاره به صلح اعراب و رژیم صهیونیستی در «کمپ دیوید» گفت: بعد از صلح که به سردمداری انور سادات انجام شد، مسأله فلسطین عملا از اولویت‌های کشورهای عربی و اسلامی خارج شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه سمنان با بیان اینکه با آغاز مبارزه‌های انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ و با درایت امام راحل، فلسطین بار دیگر به مسأله اول جهان اسلام تبدیل شد، تصریح کرد: بعد از امام راحل، پرچم مبارزه با صهیونیست توسط رهبری معظم انقلاب و خلف صالح امام برافراشته شد.

وی به تاریخچه آوارگی مردم فلسطین و دسیسه‌های انگلیس خبیث در فلسطین پرداخت و گفت: انگلستان در جنگ جهانی اول به دنبال کشیدن پای آمریکا به جنگ بود. آمریکایی‌ها فقط در قبال یک امتیاز حاضر به ورود به جنگ جهانی اول بودند و آن نیز این بود که یهودی‌های متفرق در عالم در یک جا جمع شوند و یک دولت یهودی تشکیل دهند.

جمشیدی ادامه داد: در ادامه انگلیسی‌ها دولتمردان ساده‌لوح کشورهای عربی را علیه امپراتوری عثمانی تحریک کردند تا زمینه سقوط عثمانی‌ها و تقسیم کشورهای اسلامی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه سران ساده‌لوح عرب به امید استقلال کشورهای‌شان به سقوط عثمانی ها کمک کردند، افزود: انگلستان و برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه بعد از سقوط امپراتوری عثمانی، کشورهای عربی را بین خود تقسیم کردند و قیمومیت فلسطین نیز نصیب انگلیسی‌ها شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه سمنان با بیان اینکه اروپایی‌ها سه منطقه را برای تشکیل دولت یهودی مطرح کردند که فلسطین بین آنها نبود، ادامه داد: بعدها با تشکیل کنگره یهود و به دنبال حمایت مجامع بین‌المللی و در راستای قول انگلیسی‌ها به آمریکایی‌ها، اعلامیه موسوم به «بالفور» شکل گرفت و کم‌کم موجودیت صهیونیست‌ها در فلسطین رسمیت یافت و سازمان ملل نیز بعدها آن را رسمیت بخشید.

وی با بیان اینکه فلسطین به سه بخش تقسیم و ۵۶ درصد اراضی آن در اختیار اقلیت یهود قرار گرفت، گفت: ۴۳ درصد اراضی فلسطین سهم فلسطینی‌ها و یک درصد نیز سهم سازمان ملل شد.

این مدرس حوزه به اتحاد برخی کشورهای عربی و جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از شکست ارتش‌های خسته عربی، سران عرب با امضای قرارداد کمپ دیوید و صلح با صهیونیست‌ها، برای اولین‌بار از سوی کشورهای مسلمان عربی به رسمیت شناخته شدند و از همان زمان، فلسطین از اولویت اعراب خارج شد.

وی به نقش جمهوری اسلامی ایران در زنده کردن دوباره فلسطین پرداخت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب به حمایت از فلسطین و محور مقاومت پرداخت و دوباره فلسطین به مسأله جهان اسلام تبدیل شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه سمنان با اشاره به توفیق‌های غیرقابل انکار فلسطینی‌ها در عملیات طوفان الاقصی اشاره و بیان کرد: طوفان الاقصی، دکترین انقلاب اسلامی درباره آرمان فلسطین را به باور مردم جهان اسلام رساند.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب در سال ۱۳۹۴ فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، افزود: در آن مقطع، بسیاری می‌گفتند که این یک شعار و آرمان و آرزو است.

حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه طوفان الاقصی ثابت کرد که صهیونیست محوشدنی است، ادامه داد: حماس در این عملیات ثابت کرد که رژیم اشغالگر رفتنی است.

وی گفت: محو شدن رژیم صهیونیستی، دیگر فقط خواست ما و جهان اسلام نیست، بلکه امروز مردم در نیویورک و لندن و در بسیاری از کشورهای اروپایی آن را فریاد می‌زنند.

این مدرس حوزه اضافه کرد: امروز بسیاری از مردم جهان شعار مرگ بر صهیونیست سر می‌دهند و خواستار محو رژیم اشغالگر از صحنه روزگارند. این مهم، کار بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود دکترین انقلاب اسلامی را تشریح کرد، گفت: برخلاف آنکه برخی می‌گویند چرا حزب‌الله وارد جنگ با رژیم صهیونیستی نشد، حزب‌الله همانگونه که حسن نصرالله گفت از هفتم اکتبر وارد جنگ با صهیونیست‌ها شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه سمنان با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند چرا جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ با صهیونیست‌ها نمی‌شود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حقیقت از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ وارد جنگ با این رژیم غاصب شده و در این سال‌ها همواره در حال جنگ با صهیونیست‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه فریاد مرگ بر صهیونیست از زبان مردم نیویورک نتیجه جنگ جمهوری اسلامی ایران با رژیم اشغالگر قدس است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی و با راه‌اندازی لشکرهای حیدریون، زینبیون، فاطمیون و ... وارد جنگ با صهیونیست‌ها شد و اینک در مرحله سازمان‌دهی همه آزادی‌خواهان جهان برای مقابله با دشمن صهیونیستی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار