«شب عاشقانه بیدل» در شب یلدا از رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه شاد و اخلاقی «شب عاشقانه بیدل» در شب یلدا همراه مخاطبان است.
کد خبر: ۶۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ - 21December 2015

«شب عاشقانه بیدل» در شب یلدا از رادیو تهران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس نوشین رهگذر، تهیه کننده ویژه برنامه شب یلدا با اعلام این خبر گفت: در این شب عوامل برنامه ساز مهمان پدربزرگ و مادربزرگی هستند که در استودیو رادیو تهران حضور دارند و پای صحبت های آنها می نشینند. این بخش با محوریت احترام به سالمندان، نیکی و احسان به پدر و مادر پخش می شود.

به تهیه کننده برنامه، در بخش دیگری از برنامه، شنوندگان از شهرستان ها، از آداب و رسوم شب یلدا میگویند. دکتر قدمعلی سرامی، دکتری ادبیات فارسی درباره شب یلدا در فرهنگ و ادبیات فارسی صحبت می کند و مهدی رستمی، کارشناس دینی برنامه از جایگاه شب یلدا در فرهنگ دینی و آغاز ولادت و ولایت حضرت مهدی موعود (عج) می گوید.

وی به جلوه های اخلاقی برنامه اشاره کرد و افزود: در بخشی با عنوان "فرهنگ عامه مردم" به ارزش های اخلاقی و جلوه های اخلاق در شب یلدا، صله رحم و احترام به بزرگان تاکید می شود.

گزارش هایی تفریحی و شاد از کودکان تهیه شده است که آنها درباره ذهنیتی که از شب یلدا و دور همنشینی ها دارند، می گویند.  

رهگذر با اشاره به بخش های دیگر این ویژه برنامه افزود: "تهران نامه" زبان تهران قدیم، درباره شب یلدا است که مهین نثری، از بازیگران قدیمی رادیو، تاریخچه چله نشینی و شب یلدا را اجرا می کند. "خانه ای با هوای تازه" کاری از لیلا میرمحمدی آذر است که در خانه سالمندان اتفاق می افتد، این بخش با موضوع پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و ارزش هایی است که فراموش شده است.

علاوه بر این بخش "ما هیچ، فقط صدا" خاطراتی از بزرگان، پدربزرگ ها و مادربزرگ هاست که از شب های یلدا در سال های گذشته، شب نشینی ها و شاهنامه خوانی هاست.

ویژه برنامه شب یلدا با عنوان «شب عاشقانه بیدل» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که با اجرای یوسف رحیمی در این شب از ساعت 21 تا 23 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می رود.

نظر شما
پربیننده ها