استاندار استان مرکزی خبر داد:

افزایش ۸ درصدی بودجه استان مرکزی

مخلص‌الائمه گفت: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ مجموعاً ۳۲۰۰ میلیارد تومان بودجه وارد استان شده است که بودجه در سال ۱۴۰۱ حدود هشت درصد بیشتر از مجموع ۶ سال گذشته است.
کد خبر: ۶۳۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ - 19November 2023

افزایش ۸ درصدی بودجه استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، همزمان با سالروز حضور مقام معظم رهبری در شهرستان تفرش و میلاد با سعادت حضرت زینب (س) شامگاه شنبه «فرزاد مخلص‌الائمه» استاندار مرکزی در مراسمی در مسجد حسینخانی شهرستان تفرش اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ مبلغ حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان در استان به جهت کارهای عمرانی که عمدتا برای پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های سلامت، آبرسانی، محورهای موصلاتی، ورزشی و … است، اختصاص داده شد.

وی افزود: مقداری بیشتری از مبالغ عمرانی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت و از محل مالیات‌های مردم نیز در اختیار دهیاری‌ها گذاشته شد؛ مالیاتی که در استان توزیع می‌شود براساس جمعیت آن شهر است و شهر یا روستایی که جمعیت بیشتر دارد درآمد مالیاتی بیشتری دارد.

این مسئول تأکید کرد: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ مجموعاً ۳۲۰۰ میلیارد تومان بودجه وارد استان شده است که بودجه در سال ۱۴۰۱ حدود هشت درصد بیشتر از مجموع ۶ سال گذشته است.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: طرح نهضت پروژه‌های نیمه تمامی که دولت در کشور آغاز کرده است و با اولویت بندی به پایان می‌رساند که بخشی از آن در سال گذشته و برخی دیگر امسال به پایان می‌رسد.

وی عنوان کرد : در شهرستان تفرش آب هفتیان ابرپروژه‌ای است که به جهت آبرسانی به شهرستان و روستاهای مسیر انجام می‌شود؛ حداقل مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان برای این ابرپروژه برآورد شده است که بخشی از آن پرداخت شده و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هم از قبل هزینه شده است.

وی بیان داشت تامین آب شرب مهمترین وظیفه دولت است که بزرگترین پروژه عمرانی دولت یک پروژه عدالت محور با عنوان نهضت آبرسانی برای حداقل ۱۰هزار روستا در سطح کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها