استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

افزایش ۳۰ درصدی صادرات خراسان رضوی در ۷ ماهه امسال

نظری از صادرات خراسان رضوی در ۷ ماهه امسال با بیش از ۳۰ درصد رشد خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ - 19November 2023

افزایش ۳۰ درصدی صادرات خراسان رضوی در ۷ ماهه امسالبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی شب گذشته در نشست با صادرکنندگان استان که در قالب دیدار‌های نخبگانی استاندار خراسان رضوی در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: برخی مصادیق مطرح شده در جلسه را به طور خاص پیگیری می‌کنیم، چراکه حل مسائل این حوزه باید به طور جدی پیگیری شود.

وی افزود: استان خراسان رضوی امسال رشد قابل توجهی در صادرات داشته است، معاونت اقتصادی استانداری و مدیران استان در این زمینه حمایت‌های خوبی داشتند و با فضای ایجاد شده زمینه این رشد به خوبی فراهم شد.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان در حوزه‌های مختلف دارای مزیت‌های فراوان است، ادامه داد: رشد ترانزیت در ابتدای سال نیز یک رشد جهشی بود و این‌ها نشان از اهتمام مدیران و فعالان این حوزه در کنار هم است.

نظری با اشاره به تلاش صنایع، کشاورزی، معادن و به خصوص حوزه‌های خدماتی برای رشد اشتغال استان، گفت: سال گذشته با ثبت رکورد ۱۰۶ هزار شغل خالص رتبه برتر کشوری در این زمینه به دست آمد و همان طور که در جلسه امروز هم به‌عنوان دغدغه یکی از صنایع مطرح شد واقعاً در نقطه‌ای قرار داریم که صنایع نیازمند کارگر تازه هستند.

وی به طرح‌های تحول استان پرداخت و یادآور شد: طرح‌های تحول در حوزه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی افق‌گذاری شده و در حال پیگیری برای دستیابی به رشد قابل توجه در شاخص‌های این بخش‌ها هستیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه سه راهبرد اساسی را در مدیریت استان دنبال می‌کنیم، تأکید کرد: عدم بروز التهاب، جبران عقب‌ماندگی‌ها و ایجاد جهش؛ سه راهبرد اصلی است که آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ شده است.

نظری بیان داشت: کلان پروژه قطار سریع‌السیر مشهد ـ تهران، شهر فرودگاهی و آزادراه حرم تا حرم، ازجمله پروژه‌های مهم استان است که آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

فعالان حوزه صادرات استان در این نشست نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای تسهیل مشکلات استان با استاندار خراسان رضوی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار