در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: تبعیض نژادی حقوق بشر غربی درباره کودکان غزه و کودکان اوکراینی/ آئین دادرسی بین‌المللی بی‌خاصیت است

حجت‌الاسلام ذاکر گفت: به نظر می‌رسد که مراجع بین‌المللی و حقوق بشری در اعمال معیارهای دوگانه هیچ شرمی ندارند، گویا این مراجع بین‌المللی که برای کودکان اوکراینی اشک تمساح می‌ریختند، ارزش کودکان به شهادت رسیده در نوار غزه را کم‌تر می‌دانند و جان کودکان برایشان هیچ ارزشی ندارد.
کد خبر: ۶۳۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۱ - 21November 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: کودکان غزه در نظام حقوق بشری غربی ارزش کمتری از کودکان اوکراینی دارند؟/ آیین دادرسی بین‌المللی بی‌خاصیت استحجت‌الاسلام «سید سلمان ذاکر» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و انفعال مراجع بین‌المللی در مقابل این وحشی‌گری‌ها اظهار داشت: به نظر می‌رسد که مراجع بین‌المللی و حقوق بشری در اعمال معیارهای دوگانه هیچ شرمی ندارند، گویا این مراجع بین‌المللی که برای کودکان اوکراینی اشک تمساح می‌ریختند، ارزش کودکان به شهادت رسیده در نوار غزه را کم‌تر می‌دانند و جان کودکان برایشان هیچ ارزشی ندارد.

حجت‌الاسلام ذاکر خاطرنشان کرد: عملکرد مراجع بین‌المللی و حقوق بشری در موضوع جنگ غزه حقوق بین‌الملل و انسانیت را ذبح کرد، افکار عمومی مردم دنیا و وجدان‌های بشری هیچ امیدی برای احقاق حق مظلومان عالم توسط این مراجع بین‌المللی که کارکرد اصلی‌شان دفاع از منافع دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی است، ندارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان ملل به واسطه جایگاه و کارکردی که کشورهای دنیا برای آن قائل شده‌اند باید پاسخگوی حق‌های پایمال شده مردم مطلوم دنیا به ویژه مردم مظلوم فلسطین باشد، دولت‌های غربی باید پاسخگوی مسلمانان و ملت‌های خود که در اعتراض به نسل‌کشی به پا خواسته‌اند باشند. عدم پاسخگویی و انفعال مطلق مراجع بین‌المللی حکایت از این دارد که آیین دادرسی‌ بین‌المللی دیگر نمی‌تواند احقاق حق کند.

وی افزود: آیین دادرسی بین‌المللی امروز دیگر نمی‌تواند با ظالم برخورد و از حقوق مظلوم دفاع  کند. بنابراین، سازمان ملل و مراجع بین‌المللی باید اسناد بین‌المللی و حقوق بین‌الملل را بازنویسی کنند. حقوق بین‌المللی که امروز هیچ خاصیتی ندارد، دنیا را در وضعیت بحرانی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها