در بازدید از پایگاه هوانیروز کرمان؛

فرمانده هوانیروز ارتش: افزایش توان موشکی و تسلیحاتی هوانیروز/ ارتقای بالگرد‌ها در دستور کار است

امیر سرتیپ قربانی گفت: امروز توان موشکی و تسلیحاتی ما ارتقا پیدا کرده و هوانیروز ارتش قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیاست.
کد خبر: ۶۳۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ - 20November 2023

هوانیروز ارتش قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاور میانه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش امروز (دوشنبه) در جریان بازدید از توان رزمی، دفاعی و عملیاتی پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک نمایش قدرت بالگردی را در پایگاه هوانیروز کرمان داریم، اظهار داشت: پایگاه هوانیروز کرمان در جنوب شرق کشور یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های ما است.

امیر قربانی با بیان اینکه همه بالگرد‌های ما به دست توانای متخصصان داخلی بازآماد شده‌اند، گفت: در کنار بازآماد بالگردها، ارتقای بالگرد‌ها نیز در دستور کار بوده و علاوه بر آماده به کار، ارتقای بالگرد‌ها و مطالبات عملیاتی روز بالگرد‌ها نیز رصد می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه همه این بالگرد‌ها و تمام قطعات و تعمیرات آن‌ها توسط متخصصان داخلی هوانیروز انجام می‌شود، افزود: امروز پایگاه هوانیروز کرمان از نظر امنیتی و مسایل دفاعی به یک قدرت در منطقه جنوب شرق کشور تبدیل شده و یک بازوی قدرتمند در جنوب شرق کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در این پایگاه انواع بالگرد‌ها از جمله بالگرد شکاری، ترابری، شناسایی و شناسایی رزمی را داریم، ادامه داد: تمامی این بالگرد‌ها علاوه بر مسائل دفاعی و امنیتی، آماده کمک به مردم استان هستند و تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری مرز‌های کشور و در مسائل و بحران‌ها و اورژانس هوایی و موارد دیگر در کنار مردم و دولت بوده و به آن‌ها کمک می‌کنیم.

امیر قربانی با اشاره به اینکه حجم زیادی از بالگرد‌های ما توسط کارکنان و متخصان داخلی بازآماد شده، گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه امروز توان رزمی ما یک توان منحصربه فرد در دنیاست و با توجه به تحریم‌های ظالمانه بیش از ۴۰ ساله امروز توان بالگردی و آمادگی ما از میانگین جهانی بالاتر است.

وی با بیان اینکه هوانیروز امروز قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است، افزود: زمانی بازآماد بالگرد‌های ما توسط متخصصان خارجی انجام می‌شد، اما امروز این گلوگاه‌ها را شناختیم و از آن گذر کردیم و امروز ما در توان موشکی و تسلیحات ارتقا پیدا کردیم و با توجه به تجهیزاتی که بر روی بالگرد‌ها نصب شده قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا هستیم.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه امروز کار‌های بزرگی در هوانیروز و در بحث بالگردی انجام شده است، گفت: در بحث سامانه‌های دید در شب تنها چند کشور منحصر به فرد در دنیا این کار را انجام می‌داد و امروز جمهوری اسلامی آن را بومی‌سازی کرده و بالگرد‌های ما در طول شبانه‌روز پرواز می‌کنند و قدرت آمادگی ما ۱۰۰ درصد شده است.

وی با بیان اینکه امروز خلبان‌های جوان ما در کنار پیشکسوتان حضور دارند، افزود: ظرف کمتر از ۱۵ روز در پایگاه هوانیروز کرمان ۱۰ فروند بالگرد بازآماد شد و این نشان از توان این پایگاه دارد و ما نگاه عملیاتی ۱۰۰ درصد به این پایگاه داریم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار