مدیرکل بنیاد شهید و اموز ایثارگران مازندران مطرح کرد؛

ضرورت بازدید میدانی از مدارس شاهد و ایثارگر

کهنسال گفت: طراحی سبک جدید برای موفقیت لازم است، بازدید میدانی از مدارس شاهد و برگزاری جلسات در خود مدارس در این راستا ضرورت دارد.
کد خبر: ۶۳۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ - 21November 2023

ضرورت بازدید میدانی از مدارس شاهد و ایثارگربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید کهن‌سال» مدیرکل بنیاد شهید و اموز ایثارگران مازندران روز گذشته (دوشنبه) در گردهمایی کارشناسان امور شاهد و ایثارگر شهرستان‌ها و مناطق استان در آمل، با تاکید بر اینکه موضوعات مرتبط با جامعه ایثارگری در حوزه باید در فعالیت‌های مطالعات حرفه‌ای، علمی و ... اثرگذار باشد، اظهار داشت: گاهی هزینه میکنیم، اما خروجی خوب نیست و نخبه‌پروری صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و اموز ایثارگران مازندران افزود: مدارس شاهد باید ویژه بوده و یک سر و گردن بالاتر از سایر مدارس باشد، به نوعی الگو بوده و صیانت فرهنگی و اجتماعی را همراه خودش داشته باشد.

کهنسال با بیان اینکه وظیفه ما در حوزه مرتبط با وضعیت تحصیلی دانش آموزان مدارس و شاهد، تصریح کرد: ریشه‌یابی زمینه‌های افت تحصیلی به‌وسیله چک لیست‌های مختلف، ارائه راهکار‌های لازم در حوزه پیشرفت تحصیلی با نظارت مستمر با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش وظیفه ماست تا شاهد قابلیت اجرا شدن برنامه‌ها باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خواستار پایش ارزیابی از برنامه‌های عملیاتی در بحث کیفی‌بخشی آموزش شد و گفت: در مدارس شاهد میتوان با همدلی و هم‌گرایی دو اداره کل مذکور میتوان به هدف غایی رسید، طراحی سبک جدید برای موفقیت لازم است، بازدید میدانی از مدارس شاهد و برگزاری جلسات در خود مدارس در این راستا ضرورت دارد.

وی توجه به مهارت‌آموزی را در کنار مباحث دیگر لازم دانست و عنوان کرد: آن چیزی که میتواند تشکل‌ها را شکل بدهد ایجاد یک معرفت جمعی است، تا نگرش‌ها را هم‌سو کرده و منتج به تصمیمات جمعی شود، در بحث انتخاب مدیران شایسته مدارس شاهد یا نظام ارزیابی، ایجاد نوآوری با محوریت جامعه ایثارگری و آثار بر جای مانده از شهدا و ایثارگران نیاز به بررسی و نکات مشترک با آموزش و پرورش داریم.

کهنسال اعلام کرد: الان سیاست بنیاد در حوزه آموزش عمومی فوق‌العاده افزایش پیدا کرد، در حوزه افت تحصیلی میتوان با همکاری با آموزش و پرورش آلام را کاهش داد، طبق ماده ۷۴ در حوزه ارائه خدمات به جامعه ایثارگری نگاه مطالبه‌گری به علاوه مشارکت در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تاکید کرد: جلسات ستاد شاهد باید ماهانه در شهرستان‌ها برگزار و خروجی آن در جلسه استانی آورده شود، لازمه آن تعامل و هم فکری با استفاده از همه ظرفیت‌هاست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار