مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه معارف دفاع مقدس پیشتاز است

سرهنگ «سلامی» با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ارائه دو واحد درسی معارف دفاع مقدس و میزبانی شهدای گمنام پیشتاز است بر لزوم ایجاد دفتر اساتید دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه آزاد سراس کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۶۳۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ - 22November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه معارف دفاع مقدس پیشتاز استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در نشست با «محمد جهانیان» رئیس اداره نشر و ترویج علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان این دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ارائه دو واحد درسی معارف دفاع مقدس و میزبانی شهدای گمنام پیشتاز است بر لزوم ایجاد دفتر اساتید دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه آزاد سراس کشور تأکید کرد.

«محمدعلی جهانیان» رئیس اداره نشر و ترویج علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس را از سال ۸۶ در دانشگاه آزا اسلامی راه اندازی کردیم و از سال ۱۳۸۷ ارائه آن شروع شد، اظهار داشت: بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو تاکنون دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس را گذراندند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های «سعیدی» نماینده امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در بحث دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس، تعداد اساتید دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس را ۵۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: دو دوره توان افزایی اساتید درس دفاع مقدس در سال گذشته در ۱۰ منطقه دانشگاه آزاد و امسال در ۵ منطقه برگزار کردیم.

این مسئول با اشاره به تولید کتاب هوشمند دفاع مقدس بیان کرد: این کتاب از سال ۱۳۹۹ شروع شده و تاکون بیش از ۹۰ درصد کار انجام شده است و تا دو ماه دیگر کتاب آماده شده و به دست دانشجویان خواهد رسید.

جهانیان با بیان اینکه سرفصل‌ها بر اساس کتاب تهیه شد و زیرفصل‌ها را تغییر دادیم، گفت: این کار بر اساس تفاهمنامه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده است.

وی با اشاره به نظام موضوعات علوم و معارف دفاع مقدس افزود: این کتاب دارای ۳۸ جلد است که شامل گرایش‌های مختلف در جنگ می‌شود که برای دانشجویان ارشد و دکترا مفید خواه بود.

جهانیان اذعان داشت: ۱۱ جلد از این کتاب سال گذشته با حضور مسئولان کشوری رونمایی شده است و مابقی تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه بالغ بر ۵۵ هزار دانشجو در نیم سال دوم سالجاری دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس را انتخاب کرده‌اند، گفت: بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ دانشجو در استان مازندران این درس را انتخاب کرده‌اند.

به گفته رئیس اداره نشر و ترویج علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی، در تمام ۱۴ واحد دانشگاه آزاد اسلامی مازندران درس معارف دفاع مقدس ارائه می‌شود و از سال ۱۳۹۸ الزامی شد و تعداد دانشجو رو به افزایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار