مدیر آموزش عشایری استان فارس خبر داد؛

بهره‌برداری از ۱۵۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و رفاهی به مناسبت هفته بسیج

«رضازاده چگینی» گفت: به مناسبت هفته بسیج با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان عشایری و سپاه عشایر فارس، در روز چهارم آذر‌ بهره‌برداری از ۱۵۰ میلیارد ریال تجهیزات اموزشی و رفاهی جهت دانش‌آموزان عشایر استان با حضور مسئولین کشوری و استانی انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۳۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ - 23November 2023

بهره برداری از 150 میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و رفاهی به مناسبت هفته بسیجبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «میثم رضازاده چگینی» مدیر آموزش و پرورش عشایر استان فارس با بیان اینکه امسال ۱۷ پروژه آموزش و پرورش عشایری این استان تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود و در اختیار جامعه عشایر این استان قرار می‌گیرد اظهار داشت: به مناسبت هفته بسیج نیز بیش از ۱۵۰ میلیار ریال تجهیزات آموزشی و رفاهی جهت دانش‌آموزان و مراکز آموزشی استان فارس بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان فارس تصریح کرد: ۳۵ پروژه آموزش و پرورش عشایری نیز در دست ساخت است که به تدریج تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

رضازاده چگینی گفت: امسال برای نخستین بار در کشور مرکز جامع سنجش و اختلالات یادگیری دانش آموزان عشایری به صورت سیار در فارس راه اندازی خواهد شد.

وی ابراز داشت: خدماتی که جمهوری اسلامی به جامعه عشایری خود کرده فراموش شدنی نیست، اما انتظار است تا بیش از پیش نسبت به بهبود سرانه آموزشی، بهداشتی، تربیتی و غذایی دانش آموزان عشایر اقدام شود.

این مسئول گفت: با اینکه هرساله تجهیز مدارس عشایری در دستور کار قرار دارد، اما پراکندگی و کوچکندگی عشایر سبب استهلاک بالای این تجهیزات می‌شود و تجهیز و بروزرسانی این امکانات را ناگزیر می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس عنوان کرد: با آغاز رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به دانش‌آموزان عشایری در فارس، از روز شنبه تجهیزات رفاهی و کمک آموزشی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در میان دانش‌آموزان و مدارس این استان توزیع می‌شود.

وی گفت: ۱۲ هزار دانش آموز عشایر در ۵۳۰ مدرسه عشایری تحصیل می‌کنند و آموزش و پرورش فارس به دانش‌آموزان جامعه عشایر بوشهر، سراسر فارس، جنوب کهکیلویه و بویر احمد و فارس خدمت‌رسانی می‌کند.

رضازاده چگینی با بیان اینکه ۱۲۰۰ نیروی شاغل به دانش‌آموزان عشایر فارس خدمت می‌کنند، یادآور شد: امسال بالاترین نیروی معلم در یکسال، یعنی ۱۵۰ نیرو وارد آموزش و پرورش عشایری این استان شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مجمع خیرین آموزش و پرورش عشایری فارس برای نخستین بار در کشور در دست راه‌اندازی است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال طرح سه شنبه‌های جهادی در مدارش عشایری فارس اجرا می‌شود و گروه‌های جهادی مشاوره و روانشناسی، پزشکی و دندان پزشکی به دانش آموزان ارائه می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس با انتقاد از بعضی از دستگاه‌های خدمات رسان و متولی در حوزه‌های مختلف بیان داشت: در حال حاضر عشایر استان در بخشی از حوزه‌ها در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد و باید دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی، خدماتی و بهداشتی نسبت به وظایف خود به این قشر زحمت کش و مولد که در راستای اقتصاد مقاومت تلاش می‌کند عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار