دیدار امیرعبداللهیان با هنیه در دوحه

وزیر امور خارجه در آستانه اجرای آتش‌بس موقت در غزه و در ادامه رایزنی‌هایش در دوحه، امشب با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۳۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ - 23November 2023

دیدار امیرعبداللهیان با هنیه در دوحهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سومین سفرش به منطقه در یک ماه و نیم اخیر و پس از تحولات جاری در غزه در دوحه حضور دارد، امشب (پنجشنبه) دوم آذر ماه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار کرد.

وی که در رأس هیأتی به قطر سفر کرده، پیش از این هم با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و درباره آتش‌بس موقت که قرار است از فردا (جمعه) در غزه برای چهار روز برقرار شود، گفتگو کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با همتای قطری ضمن استقبال از آتش‌بس موقت در غزه گفت: در صورت اقدام رژیم اسرائیل به تداوم جنگ پس از این مرحله از آتش‌بس، شرایط در منطقه متشنج‌تر و واکنش‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

براساس اعلام «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر، آتش‌بس موقت در نوار غزه، از ساعت هفت صبح فردا (جمعه) سوم آذر به وقت محلی برقرار می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم در بیروت با مقامات ارشد حماس و جهاد اسلامی و همچنین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره اوضاع جاری در غزه و آتش‌بس موقت گفتگو کرده بود.

وزیر خارجه همچنین در شبکه اجتماعی ایکس درباره سفرش به بیروت و تحولات غزه نوشت: در لبنان با آقایان نبیه بری، نخست‌وزیر میقاتی، سید‌حسن نصرالله و برخی رهبران حماس و جهاد‌اسلامی دیدار و رایزنی داشتیم. ‏آنچه در غزه و کرانه جریان دارد نسل‌کشی، نقض فاحش حقوق بشر، کوچ اجباری و تلاش برخی کنشگران برای مشروعیت دادن به اشغالگری اسرائیل است.

وی با بیان اینکه ‏استمرار آتش‌بس می‌تواند مانع گسترش بیشتر دامنه جنگ شود، افزود: ‏در دیدار با رهبران مقاومت دریافتم که در صورت تداوم جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل، سناریوی سخت و پیچیده‌تر مقاومت به اجرا در خواهد آمد. ‏ما همچنان به تلاش‌های دیپلماتیک جمعی برای توقف خشونت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها ادامه می‌دهیم.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به قطر ظرف یک ماه و نیم گذشته است. وی در دو سفر قبلی نیز با اسماعیل هنیه در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرده بود. هنیه همچنین در این مدت سفری به تهران داشت و با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار