دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

التماس نتانیاهو به آمریکا برای توافق با حماس

گزارش یکی از رسانه‌های آمریکایی حاکی از این موضوع است که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت بسیار جدی از آمریکا درخواست کرده تا با کمک گرفتن از قطر برای محقق کردن آتش‌بس با حماس تلاش کند.
کد خبر: ۶۳۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 24November 2023

التماس نتانیاهو به آمریکا برای توافق با حماسگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رسانه آمریکایی «آکسیوس» در گزارش خود با موضوع تلاش دولت آمریکا و خاصه «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور برای ایجاد توافق آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه حماس از تلاش‌های فراوان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اشغالگر برای تحت فشار قرار دادن آمریکا برای نهایی کردن این آتش‌بس خبر داده است.

برای درک و فهم بهتر این ماجرا بهتر است که بدانیم پایگاه خبری «آکسیوس» که به منابع آمریکایی و اسرائیلی نزدیک است در گزارش خود که دیروز پنجشنبه منتشر شده آورده است که کرده نتانیاهو بازوی یک مقام دولت «جو بایدن» که مأمور پیگیری پرونده تبادل اسرا بوده را گرفته و گفته «ما به این توافق نیاز داریم.» موضوع که اگر خوب به همین یک خط از خبر توجه کنیم به راحتی متوجه می‌شویم که رژیم صهیونیستی این روز‌ها در چه شرایط بسیار سخت و دشواری قرار گرفته است.

اما موضوع بسیار مهم در این میان اخبار و گزارش‌هایی است که در رسانه‌های آمریکایی پیرامون تلاش‌های گسترده و چشمگیر دولت این کشور برای شکل‌گیری و نهایی کردن توافق آتش‌بس منتشر شده است. بر اساس اطلاعاتی که تا امروز منتشر شده است باید گفت که فشار‌های فراوان دولت بایدن به سران و مقامات برخی از کشور‌های منطقه موجب ایجاد توافق آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه حماس شده است.

بر اساس آخرین و جدیدترین اخبار منتشر شده پیرامون آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه حماس، این آتش‌بس از ساعت ۷ صبح امروز آغاز شده است. ضمن اینکه با توجه به متن توافق انجام شده بین دو طرف اولین گروه از اسیران بین دو طرف نیز از ساعت ۱۶ امروز مبادله خواهند شد.

از طرف دیگر موضوع مهم در این میان این است که یکی از مقامات کشور‌های حاشیه خلیج فارس در سخنان خود به مناسبت این آتش‌بس موقت ابراز امیدواری کرده است تا این آتش‌بس دائمی شود. موضوعی که اگر رنگ واقعیت به خود بگیرد شاهد باز شدن راه نجاتی برای رژیم صهیونیستی برای فرار از این جنگی که حالا ۵۰ روز از آغاز آن گذشته خواهیم بود.

حال نکته بسیار جالب درمورد گزارشی که پایگاه خبری «اکسیوس» پیرامون توافق آتش‌بس و تلاش‌های دولت بایدن برای تحقق آن منتشر کرده این است که «جیک سالیوان» به عنوان مشاور ارشد «جو بایدن» بعد از آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس که به دنبال انجام موفقیت آمیز عملیات «طوفان‌الاقصی» صورت گرفت مامور شده بود تا با شکل‌گیری و راه انداختن یک گروه مخفی در جهت فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای آزادسازی گروگان‌های اسرائیلی تلاش کند.

این موضوع خود به خوبی نشان از این دارد که رژیم صهیونیستی این بار در مخمصه‌ای بسیار خطرناک قرار گرفته که سرانجام ان نه فقط برای سران و مقامات تل اویو تاریک و نامشخص است که این وضعیت حتی برای آمریکا به عنوان حامی و پشتیبان اصلی این رژیم اشغالگر و نامشروع نیز نامشخص و صدالبته نگران کننده است. از همین روی است که شاهد هستیم که آمریکا به صورت کاملا پنهان و نامشخص به دنبال بهبود وضعیت رژیم صهیونیستی در میدان نبرد با گروه حماس ازجمله در آزادسازی اسرای اسرائیلی است.

البته حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی فقط به این دست از موارد و موضوعات خلاصه نمی‌شود و آنگونه که شاهد درز برخی از اخبار و گزارش‌هایی پیرامون جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه حماس در رسانه‌های آمریکایی بوده و هستیم، گویا آمریکا و مشخصا دولت «جو بایدن» جلسات و گفتگو‌های محرمانه‌ای را با مقامات تل‌آویو پیرامون آینده غزه انجام دادند که بر اساس آن شاهد اداره این باریکه در آینده توسط تشکیلات خودگردان با نظارت رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که سران و مقامات تل‌آویو این روز‌ها از طرف صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی به خصوص خانواده‌های اسرای اسرائیلی که در نزد حماس قرار دارند بسیار تحت فشار قرار دارد تا اقدامات لازم را برای آزادسازی آن‌ها انجام بدهد. ضمن اینکه صهیونیست‌ها از طولانی شدن جنگ نیز ناراحت و عصبانی هستند و به همراه چهره‌ها و مخالفان نتانیاهو خواستار استعفاء و یا برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار