در همایش «نقش بسیج در امنیت کشور و پیشگیری از فتنه‌ها» در مشهد؛

جانشین سازمان اطلاعات سپاه: شکل‌گیری عقبه جهانی بزرگ علیه رژیم صهیونیستی/ لازمه مقابله با برنامه‌ریزی دشمن در انتخابات، آرایش تهاجمی است

سردار سیاری گفت: مردم ایران اسلامی با وجود مشکلات اقتصادی و نارضایتی معیشتی، نقشه دشمن را شناخته و مسائل و اهداف را از هم تفکیک کردند؛ لذا پایمردی مردم از عوامل شکست فتنه سال گذشته بود.
کد خبر: ۶۳۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ - 24November 2023

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران: پایمردی مردم بر اصول انقلاب عامل شکست فتنه‌ها/ شکل‌گیری عقبه جهانی بزرگ علیه رژیم صهیونیستی/ لازمه مقابله با برنامه‌ریزی دشمن در انتخابات، آرایش تهاجمی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «مهدی سیاری» جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در همایش «نقش بسیج در امنیت کشور و پیشگیری از فتنه‌ها» که شب گذشته با حضور بسیجیان در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تا پیش از عملیات رزمندگان غزه، شاید مردم فلسطین نیز به فروپاشی و شکست رژیم صهیونیستی باور نداشتند اما الان این باور برای مردم فلسطین و کشورهای منطقه به وجود آمده و حتی کشورهای اروپایی و غربی نیز به این باور رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی رفتنی است.

حماس با دست خالی ‌عملیات طوفان‌الاقصی ‌را پیش برد

وی گفت: نیروهای حماس با دست خالی در برابر سامانه‌های پیچیده اطلاعاتی و راداری توانستند در عملیات طوقان‌الاقصی حمله خود علیه اسرائیل را پیش ببرند و امروز آمریکا و اسرائیل شکست راهبردی خورده‌اند و با بمباران غیرنظامیان نمی‌توانند این شکست را جبران کنند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مقاومت مردم غزه را مهم‌تر از اقدام علیه اسرائیل دانست و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی برای جدا کردن شمال نوار غزه برنامه‌ریزی کرده بود اما نه مردم حاضر شدند خانه‌های خود را ترک کنند و نه کشورهای عربی با وجود رایزنی‌های کشورهای غربی، حاضر به پذیرش مسئولیت مدیریت نیمه شمالی غزه شدند، لذا راهبرد رژیم در این خصوص شکست خورد.

یک عقبه جهانی بزرگ علیه اسرائیل و استکبار شکل گرفته است

سردار سیاری ادامه داد: مقاومت مردم فلسطین و غزه موجب شد یک عقبه جهانی بزرگ علیه اسرائیل و استکبار شکل بگیرد، راهپیمایی‌های بزرگ در کشورهای مختلف جهان موید این حمایت جهانی از فلسطین است.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت: هدف دشمن طی چهار دهه گذشته براندازی نظام بوده و در این مدت هدفش تغییر نکرده، آنچه تغییر کرده استراتژی و شیوه و روش آن بوده است.

جنگ ترکیبی آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه و اسرائیل علیه ایران ‌

سردار سیاری تصریح کرد: بسیج نیز در این مدت توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و در مقابله با جریان منافقین، ۹۰ درصد موارد با نقش‌آفرینی بسیج انجام شده است.

وی یادآور شد: ۴۰ سال قبل که منافقین در مشهد راهپیمایی‌های بزرگی راه می‌انداختند و وارد فاز نظامی شده بودند و خانه‌های تیمی داشتند، گاهی با اطلاع‌رسانی نیروهای بسیجی دانش‌آموز تشکیلات منافقین شناسایی می‌شدند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: توطئه‌های دشمن تا سال ۱۴۰۱ تداوم داشت و کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه و رژیم صهیونیستی سال گذشته جنگ ترکیبی را راه انداختند.

دشمنان سال گذشته بر موضوع حجاب متمرکز شدند

سردار سیاری ادامه داد: آن‌ها معتقد بودند دو ساحت مردم‌سالاری و کارآمدی نظام در سال‌های قبل آسیب جدی دیده اما محور قدرت جمهوری اسلامی ساحت دین‌مداری است.

وی افزود: امروز دین‌مداری یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است لذا دشمنان سال گذشته بر موضوع حجاب متمرکز شدند تا دوقطبی‌سازی را از این طریق دنبال کنند، آن‌ها به دنبال آن بودند تا حجاب را مرکز ثقل همه اعتراضات قرار دهند تا به عنوان موتور محرک براندازی نظام از آن استفاده کنند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا بر روی نخبگان جامعه به ویژه قشر دانشگاهی تمرکز کردند لذا فعالیت خود را در فتنه پارسال در مهرماه آغاز کردند.

عوامل موفقیت نظام اسلامی در کنترل فتنه ۱۴۰۱

سردار سیاری با تبیین عوامل موفقیت نظام اسلامی در کنترل فتنه ۱۴۰۱ گفت: نخستین عامل موفقیت نقش مدیریت موفق رهبر معظم انقلاب اسلامی و دومین مورد رشادت‌های جان برکفان بسیجی بود، دشمنان برنامه داشتند تا در آن فتنه کشته‌سازی کنند از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده بودند بسیج بدون سلاح به میدان برود.

وی یادآور شد: مردم ایران اسلامی با وجود مشکلات اقتصادی و نارضایتی معیشتی، نقشه دشمن را شناخته و مسائل و اهداف را از هم تفکیک کردند لذا پایمردی مردم از عوامل شکست فتنه سال گذشته بود.

دشمنان برنامه‌ریزی خوبی برای فتنه ۱۴۰۱ داشتند

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان برنامه‌ریزی خوبی در فتنه داشتند و می‌اندیشند با کوچکترین اعتراض، مردم به خیابان می‌ریزند اما مردم از این فراخوان‌ها استقبال نکردند که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص فرمودند محاسبات آن‌ها در خصوص مردم اشتباه بود.

سردار سیاری همچنین چهارمین عامل موفقیت ایران در کنترل فتنه پارسال را امدادهای غیبی و لطف خداوند متعال دانست.

وی همچنین گفت: باید در برابر برنامه‌ریزی دشمن درباره انتخابات حالت تهاجمی بگیریم و روحیه جهادی داشته باشیم تا هم درست بینیم و هم درست عمل کنیم.

۴ راهبرد‌ دشمن ‌در انتخابات ۱۴۰۱

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: راهبرد انتخابات مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مشارکت بالا، سلامت انتخابات، رقابت و امنیت انتخابات است و راهبردهای دشمن نیز در انتخابات، بی‌ثبات‌سازی کشور، تفرقه بین ادیان و اقوام، دوقطبی‌سازی و القای ناکارآمدی است.

سردار سیاری خبرسازی دروغ را از دیگر برنامه‌های دشمن دانست و گفت: دشمن ‌روی رسانه‌ها با دروغ‌پردازی تمرکز کرده است و به دنبال آن است تا از طریق دروغ‌سازی و ایجاد تنفر در جامعه در این خصوص از این دو ابزار به‌عنوان موتور پیش‌برنده اعتراضات استفاده کند.

این نشست با حضور نیروهای بسیج و خانواده معظم شهدای امنیت در مسجد المهدی مشهد برگزار شد و علاوه بر اجرای سرودهای آیینی و ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) از خانواده شهدای امنیت نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار