مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین خبر داد؛

اعزام ۲۰۰ مبلغ در ایام فاطمیه به مناطق مختلف استان قزوین

حجت الاسلام پورآرین گفت: در ایام فاطمیه بیش از ۲۰۰ مبلغ خواهر و برادر به مناطق تبلیغی از ادارات تا مناطق روستایی استان قزوین اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۶۳۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ - 26November 2023

اعزام ۲۰۰ مبلغ در ایام فاطمیه به مناطق مختلف استان/ «معجزه مادری»، محور برنامه‌های ایام فاطمیه

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با حضور اصحاب رسانه با محوریت ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد. 

حجت الاسلام یوسف پورآرین مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در این نشست با اشاره به محوریت برنامه اظهار داشت: در آستانه ایام فاطمیه سازمان تبلیغات برنامه‌های را برای این ایام تدارک دیده است. محتوای تبلیغی این ایام، موضوع مهم نقش مادری در تقویت پیوند‌های اجتماعی است. 

وی گفت: این محور تبلیغی توسط شبکه‌های مختلف هیات‌های مذهبی، امام جماعات محلات، امام جماعات روستا، موسسات قرانی و مبلغین و مبلغات و کانون‌های فرهنگی تبلیغی منتشر خواهد شد. برای این محتوا کتاب‌هایی در فضای مجازی و نیز به صورت مکتوب برای کنش‌گران عرصه تبلیغ تهیه شده که یکی از این عناوین مادر تمام عالم؛ با تأملی در جایگاه شگفت انگیز حضرت زهرا علی‌ها سلام در عالم هستی و مادری‌های  ایشان برای شیعیان عالم است. 

حجت الاسلام پورآرین عنوان کرد: محتوای ظلم خاموش؛ بررسی جایگاه زن در اسلام و غرب و اثبات وجود ظلمی خاموش در حق زنان در نگرش‌های غیر اسلامی است. همچنین محتوای «ما مدعی هستیم» تبیینی متفاوت از جایگاه زن در جمهوری اسلامی و نیز «زن اگر مادر باشد» با بررسی سیره حضرت زهرا علی‌ها سلام برای بیان دستاورد‌ها و منافع مادری و اثبات این حقیقت که تا زن مادر نشود، کامل نمی‌شود، از محتوا‌هایی است که در اختیار کنش‌گران و مبلغین و مبلغات قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: محتوای بعدی با عنوان «مادر اگر مادر باشد»، با الگوگیری از مادرانه‌های حضرت زهرا (س) برای اصلاح و تقویت روحیه مادری به عنوان بهترین راه حل عمق بخشی به پیوند‌های اجتماعی، محتوای ششم با عنوان «ظلم خاموش» در اثبات ظلمی که در نگرش‌هایی غیر اسلامی که به زنان نگاه دارند، می‌باشد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به محتوای «ما مدعی هستیم» بعنوان تبیینی متفاوت از جایگاه زن در جمهوری اسلامی، اضافه کرد: محتوای هفتم «زن اگر نادر باشد» با بررسی سیره فاطمی برای بیان دستاورد‌ها و اثبات این محتوا که تا مادر مادر نشود، محتوای مادر اگر مادر باشد با محتوای الگوگیری و محتوای آخر پرونده ویژه با عنوان «نشریه عهد» در فضای مجازی است که ضمن بیان گفتمان انقلاب اسلامی، در اختیار کنش‌گران و مبلغین و مبلغات قرار خواهد گرفت. 

حجت الاسلام پورآرین یادآور شد: هجمه‌هایی که از جانب دشمن در زمینه زن از سال گذشته با رمز گفتمانی «زن، زندگی، آزادی» شروع شد و در همین راستا مجموعه کنش‌گران به این نتیجه رسیدند که نقش زن و جایگاه مادری تبیین شود.

همچنین یک دوره آموزش و توانمندسازی برای مجموعه مدیران و مسئولان هیئآت مذهبی در استان با عنوان دوره توانمند سازی ماه در ایام فاطمیه برگزار می‌شود که سعی شده از اساتید برجسته کشوری بهره گیری شود. 

وی افزود: هیات‌های تراز انقلاب، هیات‌هایی هستند که نقش ویژه‌ای برای زنان و دختران تعریف کرده باشند. نقش تربیتی که هیات می‌تواند ایفا کند و نیز نقش رسانه در این مراسم تبیین می‌شود. در حال حاضر چهل هیات مذهبی که در سه محور بانوان، نوجوان و رسانه داشته باشند.

حجت الاسلام پورآرین با اشاره به اجرای پویش‌های مختلف در ایام فاطمیه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: پویش نشر خوبی‌ها در ارتباط با معجزه مادری، پویش معرفی کتاب در هیات‌ها با محوریت فلسطین و نقش مادری از پویش‌های این ایام است. همچنین ساماندهی روضه‌های خانگی و توانمندسازی مسئولان و مدیران روضه‌های خانگی، دوره توانمندسازی برای مادحین روضه خوان، اعزام مبلغین تخصصی به مناطق ویژه، گفتمان معجزه مادر و نقش مادر، اجرای محافل قرآنی به یاد شهدای غزه و گفتمان ایام فاطمیه با محوریت معجزه مادری، برگزاری اجتماع دختران نوجوان، تجمع مادران و فرزندان با موضوع حمایت از مادران و فرزندان غزه در پیاده راه آزادی در روز ۲۴ آذر، مجموعه همایش‌های تبیینی در شهرستان‌های استان با محوریت نقش حضرت فاطمه، از ویژه برنامه‌های این اسامه است. 

حجت الاسلام پورآرین گفت: در ایام فاطمیه بیش از ۲۰۰ مبلغ خواهر و برادر به مناطق تبلیغی از ادارات تا مناطق روستایی استان قزوین اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار