در تیپ ۵۵ هوابرد انجام شد؛

رونمایی از کتاب «راه زرین» زندگی‌نامه و خاطرات شهید زرین کلاه

با حضور جمعی از جانبازان، پیشکسوتان، نویسندگان دفاع مقدس و مسئولان تیپ ۵۵ هوابرد از کتاب «راه زرین»، زندگی نامه و خاطرات شهید محمد تقی زرین کلاه رونمایی شد.
کد خبر: ۶۳۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ - 26November 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «راه زرین» زندگی نامه و خاطرات شهید محمد تقی زرین کلاه با حضور جمعی از جانبازان، پیشکسوتان، نویسندگان دفاع مقدس و مسئولین تیپ ۵۵ هوابرد رونمایی شد.

امیر سرتیپ دوم جابر آباد زردشتی فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد در این آیین با اشاره به اینکه حرکت در مسیر شهدا با سعادت و عاقبت به‍خیری همراه است، اظهارد اشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با بزرگداشت شهداء به دنبال انتقال پیام شهدا و فرهنگ شهادت به نسل آینده و ملت‌های منطقه است و همین موضوع باعث شده توطئه دشمن در داخل و خارج خنثی شود و جبهه مقاومت توانست با الهام از فرهنگ ایثار و شهادت پشت دشمن را به خاک بمالد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید ضمن حفظ و نگهداری آثار دفاع مقدس، زمینه‌های لازم را برای ارتباط بیشتر جوانان با فرهنگ دفاع مقدس فراهم کنیم و رشادت‌هایی را که ایثارگران و شهیدان در جنگ تحمیلی انجام داده‌اند را برای جوانان امروز کشور تبیین کنیم و یاد و نام آن‌ها را همیشه زنده نگه داریم.

در پایان این مراسم از خانواده شهید زرین کلاه و جمعی از جانبازان و نویسندگان دفاع مقدس تجلیل شد.

شهید محمد تقی زرین کلاه در روز ۲۴ تیر ماه ۱۳۳۸ در شهرستان اقلید استان فارس دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همان شهرستان به پایان رساند. وی در سنین نوجوانی و جوانی فعالیت سیاسی خود را برضد دودمان پهلوی آغاز کرد و بار‌ها مورد تعقیب و تهدید قرار گرفت و در سال ۱۳۵۸ با شروع درگیری‍های نظامی در غرب کشور با پوشیدن لباس مقدس سربازی تیپ ۵۵ هوابرد به آنجا اعزام شد و سرانجام در ۱۸ مهر ۱۳۵۹ در عملیات آزاد سازی جاده بانه-سردشت به فیض عظیم شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها