یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

سقوط اخلاقی غرب در قرن ۲۱

این روز‌ها غزه سقوط اخلاقی و ناعادلانه بودن نظام بین‌الملل غربی را بدون روتوش به مردم جهان نشان می‌دهد. متاسفانه انسانیت، عدالت، حقوق و اخلاق زیر چکمه‌های سنگین رژیم جعلی لگدمال شده است.
کد خبر: ۶۳۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۷ - 28November 2023

.گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ در عصر توسعه ارتباطات و تکنولوژی، کشور‌های جهان نزدیک یک ماه است که شاهد خشونت و جنایت بی‌سابقه رژیم جعلی صهیونیستی علیه ملت فلسطین هستند.

این روز‌ها غزه سقوط اخلاقی و ناعادلانه بودن نظام بین‌الملل غربی را بدون روتوش به مردم جهان نشان می‌دهد. متاسفانه انسانیت، عدالت، حقوق و اخلاق زیر چکمه‌های سنگین رژیم جعلی لگدمال شده است. گویی در این سرزمین هیچکسی از ابتدا بوی انسانیت به مشامش نخورده است و با آن بیگانه است.

رژیم یاغی صهیونیستی با انواع تسلیحات شیمیایی، کشتار جمعی و بمب‌های اتمی صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند و سازمان‌های بین‌المللی هم با واکنش‌های سطحی رسانه‌ای فقط نظاره‌گر خزان غزه هستند.

در راس همه سازمان‌ها، سازمان ملل متحد بزرگ‌ترین، معروف‌ترین و قدرتمندترین سازمان بین‌دولتی در جهان است. اعضای این سازمان شامل همه کشور‌های مستقلی می‌شود که از نظر قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند. ۷۸ سال از عمر این سازمانی که برای حفظ صلح و امنیت بین المللی، توسعه روابط دوستانه میان ملل، همکاری در حل مشکلات بین المللی و ترویج احترام به حقوق بشر و بودن مرکزی برای هماهنگ کردن اقدامات ملت‌ها تشکیل شده است، می‌گذرد.

تمام کشور‌های عضو از بزرگ و کوچک، غنی و فقیر در سازمان ملل متحد با دیدگاه‌های سیاسی و نظام‌های اجتماعی مختلف، از حق اظهار نظر و رای در تصمیم گیری‌های مجمع عمومی برخوردارند. نظام ملل متحد برای ترویج احترام به حقوق بشر، کاهش فقر، مبارزه با بیماری و حفاظت از محیط زیست فعالیت می‌کند، سازمان ملل متحد فعالیت‌های بین المللی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم، و همچنین از بین بردن خشونت علیه زنان و حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی را رهبری می‌کند.

همچنین این سازمان و کارگزاری‌های آن انجام هزاران طرح در سراسر جهان، از قبیل کمک به پناهندگان، گسترش تولید مواد غذایی و ارائه کمک پس از وقوع بلایای طبیعی را به عهده می‌گیرند.

اما در کنار این وظایف گسترده مذکور، مقابله با به کار بردن سلاح‌های اتمی و هسته‌ای توسط ابرقدرت‌ها ازجمله ایالات متحده آمریکا وهمپیمانانش از جمله رژیم صهیونیستی در زمان وقوع جنگ موردی است که این روز‌ها زمزمه به کار بردن آن در سرزمین فلسطین شنیده شده است.

«آمیخای الیاهو» یکی از وزرای کابینه رژیم جنایتکار صهیونیستی به وضوح از ماهیت این رژیم پرده برداشت و درخواست استفاده از بمب اتمی علیه مردم غزه را مطرح کرده تا ماهیت گذشته و امروز این رژیم را برای جهانیان آشکار کند.

در کنار آن جنایت‌هایی، چون بمباران بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها، کلیساها، مدارس، دانشگاه‌ها و ... مکان‌های دیگری است که باید از بمباران در امان می‌بود، اما همگی بر ماهیت این رژیم رو به زوال دلالت دارد.

در واقع در شرایطی که مردم غزه با غم، اندوه و کشتار جمعی دست و پنجه نرم می‌کنند، هربیانیه از سوی هر سازمان مهم بین‌المللی و حتی برگزاری اجلاس‌های مختلف بیشتر جنبه نمایش دارد.

اما آنچه که در این جنگ نابرابر دردآور و حزن آلود است داشتن حق وتو کشوری است که سوخت ماشین جنگی رژیم جعلی صهیونیستی را تامین می‌کند.

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد با داشتن این حق از تصویب هر پیش‌نویس در این شورا جلوگیری می‌کند؛ به خاک و خون کشیده شدن ۱۴ هزار نفر از مردم غزه و شهادت ۵ هزار و ۵۰۰ کودک مظلوم حاصل حمایت همه جانبه این کشور استعمارگر واستکبارگر است.

امروز که دیگر غربی‌ها در این جنگ نابرابر رسوا و بی‌آبرو شدند بهترین فرصت است تا همه کشور‌های جهان مخصوصا کشور‌های تاثیرگذار در سازمان ملل متحد با اتحاد و همبستگی خود منشور ملل متحد را بار دیگر بازنگری کرده و در برابر دیکتاتوری و زورگویی یک کشور پرمدعا در عصر مدرنیته ایستادگی کنند.

اگر دولت‌های مستقل برای انسانیت و عدالت در نظام بین‌المللی تلاشی نکنند، جنون آمریکا دیر یا زود دامان آن‌ها را هم خواهد گرفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار