وزارت بهداشت غزه: وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در غزه فاجعه‌بار است

وزارت بهداشت غزه گفت: باتوجه به وضعیت فاجعه‌بار بهداشتی دارو و تجهیزات پزشکی، باید این اقلام به مقدار زیاد در اختیار غزه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۳۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ - 26November 2023

وزارت بهداشت غزه: وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در غزه فاجعه‌بار استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام ارشد غزه روز یکشنبه هشدار داد، با وجود توقف چهار روزه جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های بشردوستانه، شمال نوار غزه تنها سه بیمارستان دارد و این بیمارستان‌ها در آستانه فروپاشی هستند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «منیر البرش»، مدیرکل وزارت بهداشت غزه گفت: مقادیر کمک‌های پزشکی و سوخت وارد شده به نوار غزه، به‌ویژه مناطق شمالی با توجه به وضعیت فاجعه‌بار بهداشتی بیمارستان‌ها، بسیار محدود و ناکافی است.

وی افزود: با توجه به وضعیت فاجعه بار بهداشتی دارو‌ها و تجهیزات پزشکی باید به مقدار زیاد وارد غزه شوند. تنها سه بیمارستان در شمال نوار غزه به نام‌های المامدانی، العوده و کمال عدوان در حال فعالیت هستند.

وی وضعیت بهداشت و درمان غزه را به طور کلی بسیار فاجعه بار توصیف کرد.

پنجشنبه گذشته دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرد که ۲۶ بیمارستان و ۵۵ مرکز بهداشتی در نوار غزه از دسترس خارج شده‌اند.

اگرچه رژیم صهیونیستی تا حدودی محاصره کامل غزه را برداشته، اما فقط بخش جزیی از کمک‌های شدیداً مورد نیازوارد شده است. نیرو‌های صهیونیست بعد از اعلام آتش‌بس به ۱.۷ میلیون آواره فلسطینی که در زمان جنگ به جنوب غزه پناه برده بودند، نه اجازه رفتن به خانه‌هایشان را می‌دهد و نه اجازه می‌دهد در زیر آوار‌ها به دنبال اعضای مفقود‌شده خانواده‌هایشان باشند؛ خانه‌هایی که اکثر آن‌ها در جریان جنگ در شمال یا مرکز نوار غزه یا به طور کامل یا به طور جزئی ویران شده‌اند.

شهردار غزه همچنین نسبت به شیوع انواع بیماری‌ها و وبا در غزه هشدار داد و از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا آب و غذا و به خصوص سوخت به غزه برسانند. او از اینکه نهاد‌های بین المللی در غزه حضور ندارند انتقاد کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار