معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه:

سربازان باید در دوران سربازی یک حرفه را یاد بگیرند

سردار پورجمشیدیان گفت: هر سرباز باید در دوران خدمت مقدس سربازی یک نوع مهارت و حرفه‌ای را یاد بگیرد.
کد خبر: ۶۳۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ - 26November 2023

سربازان باید در دوران سربازی یک حرفه را یاد بگیرندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «علی اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در بازدید از حوزه آزمون مهارتی و حرفه‌ای سربازان نیروی زمینی سپاه که در مقر نیرو‌های ویژه صابرین برگزار شد، اظهار داشت: برابر تدبیر فرمانده معظم کل قوا چند سالی است که در سطح نیرو‌های مسلح، مهارت آموزی سربازان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

سردار پورجمشیدیان افزود: بر همین اساس مهارت و آموزش سربازان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود به طوری که هر سرباز باید در دوران خدمت مقدس سربازی یک مهارت و حرفه‌ای را یاد بگیرد تا علاوه بر کمک خرج اقتصادی بتواند مبنای شغل و آینده اش باشد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: هدف از برپایی این جشنواره و آزمون مهارتی و حرفه ای، ترویج فرهنگ سربازی حرفه‌ای و مهارت آموزی اصولی با شناخت نفرات برتر در حوزه‌های مذکور است تا بدین وسیله بتوانیم شاهد ارتقا کمی و کیفی این مهارت‌ها در سطح نیرو‌های مسلح باشیم.

سرهنگ پاسدار روح الله قمی جانشین اداره سرباز کل سپاه نیزدر بازدید از حوزه آزمون نیروی زمینی سپاه، گفت: مرحله نخست این مسابقات در سطح یگان‌ها و پادگان‌ها برگزار شد که بیش از ۵ هزار نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی افزود: از جمله رشته‌هایی که مهارت سربازان در آن‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد می‌توان به برنامه نویسی، تعمیرات خودرو‌های سبک، تعمیرات سخت افزار تلفن همراه، نصب و تعمیر کولر‌های گازی، آب گرمکن، در و پنجره ساز پروفیل آهنی، پیرایشگری، آشپزی، امداد و نجات و ... اشاره کرد.

در اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح همزمان با کارکنان وظیفه سراسر کشور در ۳۶ قرارگاه مهارت آموزی سپاه در ۱۵ رشته مهارتی و حرفه‌ای برگزار شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها