در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان: درخواست تدفین ۲۷۸ شهید گمنام در نقاط مختلف کرمان/ معیار تدفین شهید گمنام در روستاهای استان/ فضای کرمان معطر به عطر شهدا خواهد شد

سرهنگ «مهدوی‌فرد» با بیان اینکه فضای کرمان همزمان با ایام فاطمیه معطر به عطر شهدا خواهد شد از درخواست تدفین ۲۷۸ شهید گمنام در نقاط مختلف کرمان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۵ - 29November 2023

درخواست ۲۷۸  تدفین شهید گمنام در استان کرمان

سرهنگ پاسدار «محمود مهدوی‌فرد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در رابطه با تدفین شهدای گمنام استان کرمان در ایام فاطمیه اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷۸ درخواست تدفین شهید گمنام در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۱۷۰ درخواست از روستاهای استان است.

سرهنگ مهدوی‌فرد در ارتباط با درخواست صورت گرفته، با بیان اینکه، تمامی مجموعه‌ها می‌توانند تقاضای تدفین شهید گمنام داشته باشند، گفت: معیارهایی برای تدفین شهید گمنام از مرکز مشخص شده که بر اساس آن و باتوجه به اینکه در برهه‌ای هستیم که کشف پیکر مطهر شهید گمنام کمتر شده به همین علت اهتمام به معیارهای ابلاغی بیشتر مورد توجه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان عنوان کرد: اولویت تدفین در روستا، با روستایی‌هایی است که محوریت چند روستا باشد، خانواده شهید جاویدالاثر در روستا وجود داشته باشد، گلزار شهدا نداشته باشند، محل تردد و مسیر دسترسی مناسبی بین روستاها باشد، تا بدین ترتیب چند روستا از مزیت پیکر مطهر شهید بهره ببرند.

سرهنگ مهدوی‌فرد با بیان اینکه بسیار خرسندیم از اینکه یکبار دیگر فضای استان کرمان معطر به عطر شهدای والامقام خواهد شد از آمادگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، نیز دستگاه‌های مربوطه و اجرایی و اشتیاق مردم همیشه در صحنه و انقلابی کرمان خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها