در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

بهره‌گیری نیروی هوافضای سپاه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون هماهنگی و پیگیری‌های ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: رمز موفقیت نیروی هوافضای سپاه در دستیابی به فناوری‌های برتر، به‌خاطر تربیت نیروی انسانی موفق و نیز تولید علم نافع است.
کد خبر: ۶۳۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۸ - 29November 2023

هوافضای سپاه چگونه قدرتمند شد؟«محمدحسین سپهر» معاون هماهنگی و پیگیری‌های ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از آخرین دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه و قدردانی معظم‌له از این نیرو، اظهار داشت: رمز موفقیت نیروی هوافضا در دستیابی به فناوری‌های برتر، توجه به یک سری از عوامل و مؤلفه‌هاست.

سپهر تربیت نیروی انسانی موفق از جهات علمی، معنوی و مدیریتی را از جمله این موارد برشمرد و افزود: دومین عامل، تولید علم نافع است؛ یعنی خود نیروی هوافضا مبدع، طراح و منبع و منشأ علومی بوده که به آن‌ها نیاز داشته و در این راستا دست به تولید علم و انجام مطالعات گسترده زده است.

معاون هماهنگی و پیگیری‌های ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ادامه داد: عامل سوم در موفقیت نیروی هوافضای سپاه مدیریت جهادی و انقلابی است که براساس این نوع مدیریت، ساختار انقلابی و ابزار و امکانات را چیدمان کرده است. عامل چهارم هم ریشه در نگاه درون‌زا و خوداتکای نیروی هوافضای سپاه دارد.

وی گفت: زمانی نیروی هوافضای سپاه از فناوری و ابزار‌های دیگر کشور‌ها استفاده می‌کرد، ولی با تشدید تحریم‌ها این فرصت به وجود آمد که نگاهش را به درون معطوف کند، خودش تولیدکننده ابزار باشد و برای پیشبرد اهدافش ظرفیت‌های علمی و فناوری کشور را در کنار تولید ابزار به کار گیرد.

سپهر روحیه کارکنان نیروی هوافضای سپاه را پنجمین عامل موفقیت این نیرو عنوان و تصریح کرد: روحیه‌ای که در نیروی هوافضای سپاه حاکم است ناشی از ولایتمداری و اجرای فرامین و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ به عبارتی می‌توان گفت که مدیر عالی و راهبردی این نیرو شخص رهبر انقلاب است و کارکنان نیروی هوافضا همچون سایر نیروهای مسلح از فرمانده معظم کل قوا تبعیت می‌کنند و منظومه فکری ایشان را در ابعاد مختلف مد نظر قرار داده‌اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: ششمین عامل مربوط به استفاده صحیح از ظرفیت‌های مردمی است. نیروی هوافضای سپاه تعداد بسیار زیادی از اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان موفق را به کار گرفت و یا اینکه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره جست که این اتفاق مهم، رشد و توسعه صنعت دفاعی و موشکی کشور را سرعت فوق‌العاده‌ای بخشید.

به گفته معاون هماهنگی و پیگیری‌های ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، ظرفیت‌های مردمی و دانشی که رقم‌زننده موفقیت‌های بی‌شماری هستند، سرمایه اصلی نیروی هوافضای سپاه محسوب می‌شوند.

وی به نقش مهم آموزه‌های دینی، ایمانی و اخلاقی در پیشرفت نیروی هوافضای سپاه اشاره و عنوان کرد: اگر آموزه‌ها و باور‌های دینی وجود نداشت، امروز در انجام تکالیف عاجز می‌ماندیم. از همه مهم‌تر اینکه کارکنان نیروی هوافضای سپاه به تکالیف خود به دید یک حرکت و فریضه عبادی و دینی می‌نگرند و همین نکته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سپهر خاطرنشان کرد: عناصری مانند توکل، توسل، قصد قربت و اخلاص در انجام کار از جمله دلایل موفقیت سپاه محسوب می‌شود و به عبارتی، آن ایمان و اعتقادی که در دفاع مقدس وجود داشت، در مرحله‌ای بالاتر و وسیع‌تر در نیروی هوافضای سپاه به چشم می‌خورَد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار