همایش ملی "پلیس و پیشگیری اجتماعی از جرم" برگزار می‌شود

همایش ملی "پلیس وپیشگیری اجتماعی از جرم" به همت معاونت اجتماعی ناجا در بهمن ماه برگزار می شود.
کد خبر: ۶۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷ - 18November 2013

همایش ملی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش ملی "پلیس وپیشگیری اجتماعی از جرم" با هدف تبیین، تعمیق و ارتقا جایگاه پیشگیری اجتماعی از جرم در نیروی انتظامی در ۵ محور برگزار میشود.

این همایش در محور اول به مبانی، نظریهها و رویکردها میپردازد که طی آن مبانی پیشگیری اجتماعی از جرم در آموزههای دینی و علوم جدید، نظریههای علمی در حوزه پیشگیری اجتماعی از جرم در پلیس، رویکردهای رشد مدار (فرد محور) و اجتماع محور (جامعه محور) در امر پیشگیری اجتماعی از جرم و مدلها و الگوهای پیشگیری اجتماعی از جرم بر مبنای تبیینهای علمی از جمله موضوعات آن است.

علل و عوامل و بسترهای اجتماعی وقوع جرم در ایران محور دوم این همایش است که مواردی چون خانواده نابسامان، فقر و بیکاری، گروه دوستان ناباب، ضعف اعتقادات دینی و مذهبی، تاثیرات رسانهای و مهاجرت و حاشیه نشینی را در برمی گیرد.

محور سوم همایش ملی "پلیس وپیشگیری اجتماعی از جرم" معطوف به نهادهای اجتماعی، نقشها و کارکردها است که طی آن تحلیل عملکرد و نقش نهادهای اجتماعی (مساجد و حوزههای علمیه، روحانیون، خانواده، دانشگاه، آموزش و پرورش، رسانهها و...) سازمانهای مردم نهاد و پیشگیری اجتماعی از جرم، جایگاه مشارکت مردم در پیشگیری اجتماعی از جرم و موانع و مشکلات مشارکت عمومی (مردم، سازمانهای دولتی و نهادهای غیر دولتی) در پیشگیری اجتماعی از جرم از موارد مدنظر این محور است.

"پلیس و پیشگیری اجتماعی از جرم" محور چهارم این همایش است که در آن به بررسی شیوههای مداخله پلیس ایران در پیشگیری از جرم، ارزیابی و آسیبشناسی، مداخله پلیس در پیشگیری اجتماعی از جرم در مطالعات تطبیقی، ظرفیت و آثار مداخله پلیس در پیشگیری اجتماعی از جرم و کارنامه پلیس ایران در پیشگیری اجتماعی از جرم پرداخته میشود.

پیشگیری اجتماعی در پلیس، راهبردها و راهکارها، آخرین محور همایش ملی "پلیس و پیشگیری اجتماعی از جرم" است، که راهبردها، شیوهها و راه کارهای ارتقا جایگاه پلیس در پیشگیری از جرم در جامعه و ارائه الگوی بومی ایرانی- اسلامی پیشگیری از جرم در پلیس بعنوان زیر مجموعههای این محور در نظر گرفته شده است.

همچنین قرار است این همایش در بهمن ماه سال جاری برگزار شود و علاقه مندان میتوانند مقالات خود را تا پایان آذر ماه و در موضوعاتی که ذکر شد، به آدرس تهران، میدان ونک، میدان عطار، خیابان شهید سرتیپ نجفی، کوچه نیاز، ساختمان کوثر ۲۱، طبقه پنجم، اداره کل مطالعات و تحقیقات اجتماعی و با کدپستی ۵۵۷-۱۹۹۴۵ ارسال نمایند.

شرکت کنندگان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی www. police.ir مراجعه کنند و یا از طریق ایمیل motaleat. ejtemaei@gmail. com با دبیرخانه همایش تماس بگیرند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن برزگر
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
0
باسلام کاش مسولین افراد خوب مدیر واصلح راشناسایی می نمودند وهمانند شورای حل اختلاف امور را به دست انهامی دادند
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار