جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

امیدبخشی ویژگی مطالعه خاطرات دفاع مقدس/ شهید سلیمانی نماد بارز بسیجی است

هاشمی با بیان اینکه ویژگی مطالعه کتاب خاطرات دوران دفاع مقدس امیدبخشی است، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یک بسیجی در دوران معاصر بود.
کد خبر: ۶۳۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ - 28November 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از قطعه سرود «لبیک یا حیدر» با موضوع مقاومت و حمایت از مردم مظلوم غزه و علیه رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی ساخته شده است، در گردهمايی اعضای شورای مرکزی فرماندهان و اعضای شورای پایگاه‌های مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

«سید محمد هاشمی» جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالیت‌های بسیج در این وزارتخانه پرداخت، اظهار داشت: خوشبختانه دفتر بسیج این وزارت خانه موجب ایجاد شور و اهتمام در فعالیت‌ها شده است. ایجاد تحول و کار بسیجی و انقلابی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهود شده است.

وی ترویج فرهنگ و روحیه بسیج را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: ما در تمام ارکان کشور و خصوصا دولت سیزدهم در تمام بخش‌ها و آحاد و افراد نیازمند تخلص به اخلاق و روحیه بسیجی باشند.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفکر بسیجی یک روش و سلوک دانست و تاکید کرد: بخشی از کارهایی که در بسیج برگزار می‌شود، قائده‌مند است که باید استمرار داشته باشد.

هاشمی هدف فعالیت‌های بسیج را انجام تذکر دانست و عنوان کرد: گاها ما از مطالعه یک کتاب و تاریخ شفاهی از دفاع مقدس روحیه می‌گیریم.

وی شهید سلیمانی را نماد بسیج دانست و ادامه داد: نماد بسیج شهید حاج قاسم سلیمانی بود؛ ایشان با خُلق حَسنه در برخورد مردم و خُلق علوی در برخورد دشمن داشت که یک پدیده بود. خداوند این نعمت را در دوره انقلاب اسلامی قرار تا ما بتوانیم این روحیه و تفکر را تسریع بدهیم و این با بخش‌نامه صورت نمی‌گیرد.

در این مراسم قطعه سرود «لبیک یا حیدر» با موضوع مقاومت و حمایت از مردم مظلوم غزه و علیه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی که با
شعر فارسی زنده‌یاد نصرالله مردانی و شعر عربی احمدحسن الحجیری با آهنگسازی نوید شکوهی تولید شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها