توکلی، در مباحث فرهنگی نیز اقتصاد را اهرمی عنوان کرد که میتواند نگاه مسئولین بالادستی در این حوزه را برای حمایت از فعالیتهای فرهنگی توجیه کند تا بتوانند حمایتهای مالی آنها را در توسعه فعالیتهای فرهنگی جذب کنند.
وی، توانایی در توجیه این امر را نیازمند اشراف و آگاهی کامل از مباحث فرهنگی دانست و ادامه داد: موزهداری نیز به عنوان یکی از فعالیتهای فرهنگی، نیازمند تحلیلهایی در حوزه اقتصاد دارد و مصداق های آن باید به گونه ای بیان شود که ضرورت موزه داری را نشان دهد.
توکلی این مهارت را فرصتی برای توجیه گرفتن حمایتها از قوانین و مدیران بالادستی خواند و افزود: مجموعههای فرهنگی همچون موزه نیاز دارند از محل درآمدهای صحیحی که با تمام ماموریتها و اهداف موزه داری و اهداف بالادستی هماهنگی دارد، بخشی از هزینههای خود را کسب کنند که تحلیلهای اقتصادی و نگاه نوآورانه مدیریتی لازمه این امر است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اشاعه فرهنگ اسلامی را یک ماموریت فرادستی برای موزه های حرم مطهر رضوی عنوان و اظهار کرد: این اشاعه باید به گونهای ارائه شود که مخاطبان و مجموعه فعالان فرهنگی و مالی حوزه فرهنگ و هنر با رضایت به سمت موزه بیایند و احساس ذهنی برای آنها ایجاد شود که باید نیازهای تخصصی خودشون را از مجرای موزه آستان قدس رضوی تامین کنند.
انتهای پیام/