استاندار هرمزگان:

احداث بیمارستان صنعت نفت در بندرعباس ضرورت دارد

«دوستی» با اشاره به طرح‌های توسعه صنعت نفت در استان و چشم‌انداز پیش‌روی هرمزگان، گفت: احداث بیمارستان صنعت نفت در استان ضروری است.
کد خبر: ۶۳۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ - 29November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در نشست با سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که با حضور احمد مرادی نایب‌ رئیس کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پایه شکل‌گیری شهر آبادان و زیرساخت‌ های آن و از جمله درمان، پالایشگاه آبادان بود و در حال حاضر هرمزگان چند برابر آن دارای ظرفیت است.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: ظرفیت‌‌های نفتی استان موجب شده است که هرمزگان به یکی از اصلی‌ترین کانون‌‌های جمعيتی فعالیت‌‌های حوزه نفت تبدیل شود، از این رو می‌طلبد در توسعه زیرساخت‌‌های استان به ویژه زیرساخت‌‌های درمانی نیز مشارکت داشته باشد‌.

وی ابراز داشت: سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۷ است در حالی که سرانه هرمزگان در حال حاضر ۱.۳ است و اگر سرانه تخت‌ های نظامی را از آن کم کنیم به هفت دهم تقلیل خواهد یافت و بیمارستان‌‌هایی هم که در دست احداث داریم نمی‌تواند این کمبود ها را جبران کند.

استاندار هرمزگان تاکید‌ کرد: انتظار داریم مجموعه بهداشت و درمان وزارت نفت در بندرعباس احداث بیمارستانی را آغاز کند چرا که به شدت به این بیمارستان نیاز داریم و بیمارستان‌های استان پاسخگوی نیاز‌های درمانی استان و حوادث و سوانح از جمله سوانح حوزه نفت نیستند.

مرادی نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت و ضرورت حضور نفت در عرصه زیرساخت‌ های درمانی استان، از پیگیری همه جانبه ارکان استان در دولت و مجلس جهت ساخت این پروژه مهم یاد کرد.

سید علی جزایری تهرانی سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این نشست، تاکید‌ کرد: ما با احداث بیمارستان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی مخالفتی نداریم و لازم است نظر مقام عالی وزارت نفت نیز جلب شود.

وی عنوان‌ کرد: محلی که برای تاسیس بیمارستان صنعت نفت در بندرعباس در نظر گرفته شده مکانی مطلوب است و حداکثر همکاری را جهت ایجاد آن خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار