مسئول کمیته خادم‌الشهدای استان فارس:

اردوی «سنگر اسمانی» در فارس برگزار شد

روشن‌ضمیر گفت: اردو «سنگر اسمانی» ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان به عنوان بزرگترین برنامه فرهنگی تربیتی در استان فارس برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های ایرانی، اسلامی، انقلابی و مقاومت، ایثار و شهادت برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱ - 29November 2023

اردوی «سنگر اسمانی» در فارس برگزار شدبه گزارش خبرنگار فاع‌پرس از شیراز، حسام روشن‌ضمیر مسئول کمیته خادم‌الشهدای استان فارس امروز، ‌در جمع خبرنگاران از اجرای اردوی «سنگر آسمانی» در استان فارس خبر داد و اظهار داشت:‌ این اردو ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان به عنوان بزرگترین برنامه فرهنگی تربیتی در استان فارس به مدت ۱۱ روز برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های ایرانی، اسلامی، انقلابی و مقاومت، ایثار و شهادت به‌صورت غیر مستقیم در قالب‌های تئاتر، دیالوگ و فضاسازی برگزار شد.

مسئول کمیته خادم‌الشهدای استان فارس افزود: اردوی سنگر آسمانی با حضور ۵۰ نفر نیروی اجرایی و مشارکت قرارگاه جهادی عاشورا، ‌کمیته خادمین الشهدا استان فارس، کمیته خادم الشهدای ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله(عج) شیراز همراه و با پشتیبانی و همکاری سازمان اردویی راهیان نور و گردشگردی سپاه فجر استان فارس و ثبت‌نام و اعزام نیرو توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه فجر فارس، در مرکز آموزش امام علی (ع) شیراز، روزانه میزبان ۱۲۰ نفراز دانش‌آموزا در پایه‌های تحصیلی هفتم، ‌هشتم و نهم بود که به طور کلی در این اردو، بیش از یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز شرکت کردند.

وی به تشریح چگونگی برگزاری اردوی سنگر آسمانی و نقش‌آفرینی شرکت‌کنندگان پرداخت و گفت: در این برنامه کودکان و نوجوانان پس از متوجه شدن اتفاقی که در گوشه‌ای از منطقه برگزاری افتاده است، آماده حرکت به سمت محیط شبیه‌سازی شده می‌شوند و همراه با نیروهای ایرانی به پادگان وارد شده و آموزش‌های لازم ادوات نظامی، دشمن‌شناسی، ستاره‌شناسی و آمادگی جسمی و برخی از ادبیات جنگ را می‌بینند و پس از تجهیز و توجیه، برای آزادسازی مناطق اشغالی و حمله به سنگرها و مواضع دشمن آماده خواهند شد.

روشن‌ضمیر با بیان اینکه ادامه برنامه حالت نظامی دارد و نوجوانان آموزش دیده، به‌صورت منظم و مسلح به سمت عملیات اعزام می‌شوند، ‌ اضافه کرد: عملیات در محیط فضاسازی شده وسیعی با خاکریزها، کانال‌ها و تونل‌ها، سنگرها، انفجارات، میدان مین، تیراندازی‌های مشقی و منور، موانع سیم خاردار و انواع ادوات سنگین و چادرها که در محیطی بسیار امن طراحی شده است، ‌ انجام می‌شود و در پایان فتح مواضع دشمن، فتح سنگر شنود مشترک آمریکا و انگلیس و اسرائیلی و اسیر کردن دشمنان، توسط رزمندگان کودک و نوجوان منجر خواهد شد.

مسئول کمیته مرکزی خادم الشهدای استان فارس با اشاره به اینکه این عملیات مجروح، ‌شهید، اسیر و درگیری و آزادسازی فرماندهان و مناطق اشغالی را نیز در پی دارد، بیان کرد: کل این عملیات در مدت زمان ۱۲۰ دقیقه به پایان می‌رسد. همچنین مربیان آموزش دیده برنامه تربیتی سنگر آسمانی از آیات نورانی قرآن کریم، روایات و جنگ نرم و صحبت‌های امام و رهبری و شهدا و بحث شیرین و ویژه "فراتاکتیک" برای کودکان و نوجوانان صحبت و ایجاد انگیزه و بهره‌برداری تربیتی و رفتاری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه طراحی تمامی روند اردو، با بررسی تمام ابعاد تربیتی و تحت نظارت کارشناسان معتبر و مجرب و دانشمندان امورات تربیتی سطوح عالی کشوری انجام شد، ادامه داد: آموزش‌های اخلاقی و تربیتی و تحلیلی و رفتاری به صورت غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان در این برنامه انجام شد، به گونه‌ای که خادمان سنگر آسمانی و دیگر پشتیبانان با امید به نیروسازی برای سپاه امام زمان(عج) در این سنگر خادمی کردند.

روشن‌ضمیر یادآور شد: این مجموعه سعی دارد که این برنامه در طول سال و سال‌های دیگر استمرار داشته باشد. همچنین ساعت و سناریوی برنامه قابل انعطاف است و این مجموعه آماده همکاری و همکاری جهت اجرا و استمرار و آموزش به تمام مجموعه‌های تربیت‌محور و ارگان‌ها و سازمان‌ها و استان‌های دیگر کشور است.

مسئول کمیته مرکزی خادم الشهدای فارس در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه اردوی سنگر آسمانی قدمتی چهارده ساله دارد، ‌ گفت: این برنامه تربیتی، ‌فرهنگی بابیش از ۴۰۰ اجرای موفق در سطح کشور دارد نتایج مثمر ثمری را تا کنون به همراه داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار