روزنامه السفیر؛

موشکی که «سمیر قنطار» را شهید کرد+ تصاویر

رژیم صهیونیستی احتمالا بوسیله جنگنده‌ «اف15» از داخل مرزهای اشغالی ساختمان محل اقامت سمیر قنطار را با موشک‌های هوشمند موسوم به «اسپایس» هدف قرار داده‌ است.
کد خبر: ۶۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ - 22December 2015

موشکی که «سمیر قنطار» را شهید کرد+ تصاویر

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، منابع عربی احتمال میدهند که رژیم صهیونیستی بوسیله دو جنگنده «اف15» از داخل مرزهای اشغالی ساختمان محل اقامت سمیر قنطار را در شهر «جرمانا» واقع در ریف جنوبی دمشق با 4 تن مواد منفجره بوسیله 4 موشک هوشمند موسوم به «اسپایس» هدف قراردادهاست.

موشکهای «اسپایس» یک موشک «هوا» به «زمین»، ساخت کمپانی رافائیل است که با نصب «جی پی اس» به بمبهای هدایت شونده تبدیل شدهاند؛ این نوع موشکها برای اولین بار در سال 2003 روی جنگندههای «اف16» رژیم صهیونیستی نصب و آزمایش شد.

در خصوص این موشک روزنامه «السفیر» لبنان نوشت: این سلاح موشک «هوا» به «زمین» «اسپایس» نام دارد که شرکت صهیونیستی رافائیل با همکاری آمریکا آن را تولید کردهاست.

این نوع موشک بر روی جنگندههای «اف 15»،«اف 16» «تورنادو»، و جنگنده «گریدین» ساخت سوئد نصب میشود. رژیم صهیونیستی پیش از این هم برای حمله به اهدافی در سوریه از موشک «اسپایس» استفاده کرده بود.

نوع پیشرفته موشک «اسپایس» با استفاده از تراشه کامپیوتری، مجهز به سیستم پیشرفته تصویر برداری دیجیتالی و از طریق «جی پی اس» کنترل و هدایت میشود.

این روزنامه لبنانی نوشت: دو جنگنده «اف15» رژیم صهیونیستی وابسته به ناوگان «69» هوایی رژیم صهیونیستی از فاصله دور اقدام به شلیک موشکها به سمت این منزل مسکونی کردند. این جنگندهها از  پایگاه «هتساریم» واقع در جنوب فلسطین اشغالی به پرواز درآمده و مسیر شمالی را طی کردند.

دیدهبانهای ارتش سوریه در نزدیکی دریاچه «طبریا» آنها را رصد کردند که بدون ورود به خطوط آتش بس در منطقه جولان 4 موشک هوشمند بالدار از نوع «اسپایس 2000» را شلیک کردند.

این موشکها 90 کیلومتر مسافت بین دریاچه طبریا را طی کردند تا اینکه در ساعت 22 و 15 دقیقه شنبه شب، ساختمان محل اقامت سمیر قنطار در «جرمانا» را منهدم و سردار اسرای لبنان و شماری از شهروندان سوری را به شهادت رساندند.

نظر شما
پربیننده ها