حضور حداکثری، اقتدار ملی/ در گفت‌وگوی اختصاصی با دفاع‌پرس؛

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: مشارکت در انتخابات، یک تکلیف واجب شرعی/ رأی‌دهندگان، میراث‌دار خون پاک شهدا هستند

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: انتخابات عرصه تعیین سرنوشت کشور است و در این حوزه، مسئولیت برعهده همه کسانی است که خود را در این سرنوشت سهیم می‌دانند. این یک رسالت انقلابی و اسلامی است و نه به‌عنوان حق بلکه یک تکلیف واجب شرعی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۳۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹ - 30November 2023

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: مشارکت در انتخابات، یک تکلیف واجب شرعی/ رأی‎دهندگان، میراث‎دار خون پاک شهدا هستندآیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال اظهار داشت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس برای ما یک مقتدای فرهنگی است. در همه حرکت‌هایمان می‌توانیم به همان الگوی عملی اخلاص استناد کنیم.

وی افزود: مشارکت سیاسی در انتخابات هم از این رویه خارج نیست و آحاد مردم باید به تأسی از همان اخلاص، میراث‌دار خون پاک شهدا باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مسئله انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی به‌عنوان عرصه تعیین سرنوشت کشور مطرح است. در این حوزه، مسئولیت برعهده همه کسانی است که خود را در این سرنوشت سهیم می‌دانند.ا

علم‌الهدی ادامه داد: این یک رسالت انقلابی و اسلامی است زیرا مشارکت سیاسی در انتخابات، نه به‌عنوان حق بلکه یک تکلیف واجب شرعی محسوب می‌شود و برخلاف نظام لیبرالیسم که مشارکت سیاسی را یک حق می‌داند و به شهروندان اختیار می‌دهد تا رأی بدهند یا ندهند، این موضوع در اسلام به مصداق نماز صبح است که کسی نمی‌تواند بگوید من بنا به دلایل شخصی، دوست ندارم نماز بخوانم. رأی دادن هم مثل همین است و این تعدی به حق الهی و سرکشی از دستور پروردگار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها