در همایش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در مشهد؛

سردار جلالی: لزوم حفاظت از آستان قدس رضوی به عنوان دارایی‌ معنوی کشور/ صیانت، حفاظت و مراقبت از جان مردم اصلی‌ترین هدف ما است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: دارایی‌های کشور در پنج حوزه فیزیکی، سایبری، انسانی، معنوی و ترکیبی دسته‌بندی می‌شود و آستان قدس رضوی در شمار دارایی‌های معنوی کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ - 30November 2023

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور: لزوم حفاظت از آستان قدس رضوی به عنوان دارایی‌ معنوی کشور / تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل آستان قدس رضویبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در سومین همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل که روز گذشته با حضور «مصطفی فیضی» قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نگاه مردم به آستان‌های مقدس همچون نگاه به ملجا و پناهگاه است از همین رو آستان‌های مقدس در حوزه دفاع از اسلام نقش ارزشمندی ایفا می‌کنند و دشمنان نیز به همین دلیل همواره در پی آسیب رساندن به این اماکن هستند.

صیانت، حفاظت و مراقبت از جان مردم اصلی‌ترین هدف ما است

وی افزود: آستان‌های مقدس به دلیل ایفای نقش در حوزه معنوی جامعه و علاقه‌مندی شدید مردم به آن‌ها همواره مورد تهدید هستند لذا حفاظت از این دارایی‌ها لازم و ضروری است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، این تهدیدات را علاوه بر حوزه فیزیکی ساختمان و ابنیه‌های موجود در حرم‌های مطهر، در حوزه امنیت زائران و خدماتی که به آنان ارائه می‌شود ذکر کرد و گفت: صیانت، حفاظت و مراقبت از جان مردم اصلی‌ترین هدف ماست.

به گفته سردار جلالی اولین تهدید تروریستی علیه حرم‌ها است و الگوهای دیگر حمله سایبری از جنس زیرساختی، شناختی، تهدید زیستی و بیولوژیکی همچون تجربه کرونا است از همین رو یک سری تکالیف زیستی بر ما مترتب است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پدافند غیر عامل دو دسته اقدام زیرساختی و عملیاتی باید صورت بگیرد، برای حوزه زیرساختی سندی را تصویب شده که در این سند با تیمی هفت نفره از عالی‌ترین مراجع تصمیم‌گیری کشور، اقدامات پیشگیرانه و تهدیدات نوین و جدید به موارد گذشته افزوده و مقرر شد در کنار عملیات زیرساختی، اقدامات عملیاتی نیز انجام شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره بر اینکه حدود سه سال از شکل‌گیری نهاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در آستان قدس رضوی می‌گذرد، بیان داشت: در راستای ترسیم نقشه راه برای انجام اقدامات خود در این مدیریت، در نخستین گام سند راهبردی و چارچوب نهادی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این آستان مقدس با محوریت سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاست‌‌های کلان آستان قدس رضوی و قوانین بالادستی موجود در این مجموعه تدوین شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها