در سومین همایش ملی نخبگان نیرو‌های مسلح مطرح شد؛

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی: محدوده تهدید جنگ‌های آینده مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است

سردار عراقی با بیان اینکه محدوده تهدید جنگ آینده، زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است گفت: جنگ‌های آینده حالتی پیچیده دارد و حاصل پردازش ذهن پویای نخبگان است.
کد خبر: ۶۳۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ - 30November 2023

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی: جنگ نوین جنگ‌های پارتیزان محور است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سردار پاسدار «عبدالله عراقی» رئیس پژوهشکده دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی امروز (پنجشنبه) در سومین همایش ملی نخبگان نیرو‌های مسلح در قزوین، اظهار داشت: جنگ جهانی دوم که همه دنیا را درگیر خود کرده بود و جزو منظم‌ترین جنگ‌ها بود یک پیشرفت هزار درصدی داشت.

وی افزود: جنگ جهانی دوم بعنوان دروس نظامی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های نظامی به افسران نظامی آموزش داده شد که سرلشگر حسن سعدی نمونه از افسر نظامی موفق است که همچنان بعد از گذشت چند سال در عملیات نظامی به خوبی عمل میکند.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی بیان کرد:، اما جنگ‌های آینده و نوظهور تفاوت اساسی با جنگ‌های از جمله جنگ جهانی دوم دارد در جنگ‌های نوین درگیری نظامی وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه محدوده تهدید جنگ آینده، زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است گفت: جنگ‌های آینده حالتی پیچیده دارد و حاصل پردازش ذهن پویای نخبگان است.

وی ادامه داد: جنگ‌های آینده پاشنه آشیلش استفاده از اصول پدافند غیرعامل است. استتار، پوشش، فریب و پراکنده سازی و مستحکم سازی از مولفه‌های پدافند غیرعامل است.

سردار عراقی گفت: وحدت فرماندهی، پدافند، صرفه جویی در قوا، اصل غافلگیری و پراکندگی در همه جنگ‌ها ثابت است آنچه که در جنگ حائز اهمیت است شیوه و روش جنگیدن است که سبب پیروزی میشود.

وی با بیان اینکه جنگ‌های آینده کوتاه مدت است افزود: در جنگ نوین، انبوه آتش‌ها کارایی ندارد بلکه دقت و هوشمندی در آتش‌ها پاسخ گوی جنگ‌های آینده خواهد بود.

سردار عراقی در پایان خاطر نشان کرد: جنگ‌های آینده باید هوشمندانه باشد. در جنگ نوظهور و ناهم تراز از سلاح‌های نظامی استفاده نمی‌شود و سلاح این نوع جنگ سلاح‌های اعتقادی و تبلیغاتی است؛ و دشمن بر اساس تجربه‌ی خود می‌داند که تغییر نظام و افکار ملت مقابل با استفاده از جنگ سخت و سلاح‌های نظامی ممکن نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار